TimberRoad yhdistelmmillä haetaan tuottavuuteen reilusti yli 10% helpotusta.

15.04.2024 11.00

TimberRoad  on puutavarayhdistelmien kehitysprijekti, missä raakapuun maantiekuljetuslaitteille haetaan vastauksia seuraavien vuosikymmenten asettamiin koviin  haasteisiin.


Perusjuhta muuntuu helposti 68 tonniseksi viidennen akselin lisäyksellä. Tämä vaunu käy myöhemmin 12m nelikon perään.

TimberRoad  projektin yhdistelmät ovat yhteensopiva ajopari , jolla haetaan lisätuottoa ja turvallisuutta sekä ympäristöystävällisyyttä Suomen yleisimpään 76- tonnisten ajoneuvoluokkaaan 68 tonnisista siirtoautoista. Yhdistelmäpaketti koostuu "syöttöautosta" ja sen kanssa kantavuudeltaan ja kuormatiloiltaan täysin identtisistä kolmesta "siirtoautosta".

 Terminaaliautojen pankoiksi on mahdollista valita myös 4.4 metrin rakennekorkuiset pankot = 3.300m tolpilla.
 TimberRoad yhdistelmien kantavuus ja kuormatilat ovat maksimoidut. Niitten rakenteet ovat hiotut aerodynamiikaltaan ja ilmanohjauksiltaan liikenneturvallisuutta sekä ympäristöystävällisyyttä parantavasti. - Yhdistelmien " loiskuormien" keräämisominaisuuksia on minimoitu aerodynaliikan ja muotoilujen , sekä oikeaoppisten suojausten avulla.

 Terminator kuumasinkittynä Terminator kuumasinkittynä

TimberRoad  yhdistelmille haetaan lisätuottoa  mm. painonkevennyksistä ja polttoainekulujen vähintään 10%:n säästötoimenpiteistä. Säätöt on saavutettava TimberRoad paketin kaikille yhdistelmille ,sekä kuormattuna, että -tyhjänäajossa.




TimberRoad  yhdistelmien käyttö-, ja liikenneturvallisuus ovat erityisen seurannan ja kehityksen kohteena. Liikenneturvallisuudessa kuormansidonta sekä yhdistelmän aerodynamiikasta saatavat parannukset ovat ensisijaisia kehityskohteita ajo-onivaisuuksien kehityttämisen rinnalla. - Yhdistelmäpaketin päästövähennykset kehitetään projektissa vastaamaan 2030 luvulle asetettuja kansainvälisiä vaatimuksia ja tavoitteenamme onkin   puolittaa nykyiset päästöt TimberRoad  yhdistelmillä kuljetettavien raakapuun kuljetusten osalta - kannolta perille tehtaille.

Lisätietoja TimberRoad  
projektista: 
Heikki Jokela 050 4129 024

02.05.2024Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
01.05.2024 0.07LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti 1/2024 on ilmestynyt - lähes 250 sivua maarakennus, kaivos ja kuljetusalan asiaa
29.04.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
28.04.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
28.04.2024KATSO TÄSTÄ 26.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
02.05.2024 18.00Evo 5 Evo 7 ja Evo 10 -tarjouspaketit alkuvuodelle 2024 4+6 = 6 ja 10 pankkoisiin yhdistelmiin
02.05.2024 17.00Mitä muuta hyvää TimberMaxx Evolution mallisto tuo irtotolppaisten pankkojen markkinoille , kuin kuumasinkityksen???
02.05.2024 15.00"Paluu tulevaisuuteen" - irtotolppaisten TimberMaxx pankkojen Evolutiomalli tulossa.
02.05.2024 13.00Teräspankkomallistojen uudistumista "sellukelpoisiksi" jarruttaakin nyt niitten rakenteitten materiaalien "hartialukko".

Siirry arkistoon »