TimberRoad yhdistelmämallien synty .

29.04.2024 0.07

TimberRoad  on puutavarayhdistelmien kehitysprijekti, missä raakapuun maantiekuljetuslaitteille haetaan vastauksia seuraavien vuosikymmenten asettamiin haasteisiin.- Aloitimme TimberRoad projektin suunnittelutyöt 2020, sisäänajon 2021/2022 ja itse tuotantovaiheisiin, sekä yhteistyösopimuksiin siirrymme  2023 - 2024 alkaen.


Perusjuhta muuntuu helposti 68 tonniseksi viidennen akselin lisäyksellä. Tämä vaunu käy myöhemmin 12m nelikon perään.

TimberRoad  projektin yhdistelmät ovat yhteensopiva ajopari , jolla haetaan lisätuottoa ja turvallisuutta sekä ympäristöystävällisyyttä Suomen yleisimpään 76- tonnisten ajoneuvoluokkaaan 68 tonnisesta siirtoautosta. Yhdistelmäpari koostuu "syöttöautosta" ja sen kanssa kantavuudeltaan ja kuormatiloiltaan täysin identtisestä "siirtoautosta".

 Terminaaliautojen pankoiksi on mahdollista valita myös 4.4 metrin rakennekorkuiset pankot = 3.300m tolpilla.
 yhdistelmäparien kantavuus ja kuormatilat ovat maksimoidut. Niitten rakenteet ovat hiotut aerodynamiikaltaan ja ilmanohjauksiltaan liikenneturvallisuutta sekä ympäristöystävällisyyttä parantavasti. - Yhdistelmien " loiskuormien" keräämisominaisuuksia on minimoitu aerodynaliikan ja muotoilujen , sekä suojausten avulla.



TimberRoad  yhdistelmille haetaan lisätuottoa " syöttöauton" noin 3000 kilon painonkevennyksestä ja polttoainekulujen vähintään 10%:n säästötoimenpiteistä , sekä kuormattuna, että tyhjänäajossa.




TimberRoad  yhdistelmien käyttö-, ja liikenneturvallisuus ovat erityisen seurannan ja kehityksen kohteena. Liikenneturvallisuudessa kuormansidonta sekä yhdistelmän aerodynamiikasta saatavat parannukset ovat ensisijaisia kehityskohteita ajo-onivaisuuksien kehitystyön rinnalla. - Yhdistelmien ja erityisesti  yhdistelmäparin päästövähennykset kehitetään projektissa vastaamaan 2020 luvulle asetettuja kansainvälisiä vaatimuksia ja tavoitteenmme on tuplata asetetut päästöjen alentamisvaatimukset TimberRoad  yhdistelmillä kuljetettavien raakapuun autokuljetusten osalta.XXhj.29.4.2024

---------------------------------------------------------

1. Alumiiniaika = 70-luku.
2a, Aerodynamiikka ymmärryksen synty oli 80-luku
     = 80-luku 
2b. Aerodynamiikan kehitystyö = 90-luku 
3. Metallin ja pinnoituksen "alkeet" ja
TimberMaxx = 2000-luku 
4. Terminator-pankon  synty=2010-luku 
5. Terminator-mallisto kasvoi = 2015
6a. TimberRoad  yhdistelmämallien  synty 
     = 2020 
6b. TimberRoad perus yhdistelmämallien  synty 
     = 2020 
7. TimberRoad täydentyy = 2022 - 2024 
8. TimberRoad sopimukset= 2023 - 2024
9. TimberRoad testiajot ja seurannat 2024 - 2028
-------------------------------------------------------
Muovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.Heikki JokelaMuovi on myrkkyä metsäteollisuudessa.
   Heikki Jokela 050 4129 024
            Asiantuntija:
     -Puutavarayhdistelmät-
----------------------------------------------------

10.05.2024Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
01.05.2024 0.07LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti 1/2024 on ilmestynyt - lähes 250 sivua maarakennus, kaivos ja kuljetusalan asiaa
29.04.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
28.04.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
15.05.2024 13.00Mikä mahtaa olla raakapuuketjun muovimaalin ja teippien määrä Suomen aktiivitöissä olevassa konekannassa.
15.05.2024 11.00Korrooosion hallinta on puutavarakuormatilan yksi tärkeimmistä ominaisuuksista.
15.05.2024 9.00Kuumasinkitys ei ole kallista, mutta se on "pitkässä juoksussa" arvokasta ja tuottavaa..
15.05.2024 7.00Muovittomien pankkojen, ja apurunkovarusteitten kehitystyö alkoi meillä Suomessa.
15.05.2024 3.00Muovi aiheuttaa miljoonavahinkoja metsäteollisuudelle - elikkä sehän taitaakin vasta olla kallista.

Siirry arkistoon »