Kuormansidonnan vaaralliset "sudenkuopat".

16.04.2024 17.00

Ketjukiristys on toimivin ja käytössä helpoin.

Kuormansidonta on uudella lailla määritelty, mutta se "hyväksyy" vaarallisia sudenkuoppia. - Käsikiristeinen liinasidonta on yksi sellainen. 


Nippusidonta on vaarallisimmillaan liukaspintaisilla kolmosilla ja liukkailla tolpilla.

Toinen vaarallinen sidontatapa on tehdä sidonta liikkuvista pankoista, riippumatta onko kiristys käsikiristeinen, taikka automaattikiristys ja liinoilla, tai ketjuilla tehty. - Pankosta pankkoon  tehty kiristys on liikkuvissa pankoissa enempi suuritehoinen juntta.

Tulee se kuorma noinkin perille ???

Kolmas sudenkuoppa on itse kuormaus. Riippumatta kuorman sidonnasta on yksi selkeästi tärkein turvatekijä itse nippujen, ja yksittäisten puitten kuormaus.- Oikeaoppisella kuormauksella on tehtävissä pitävä sidonta, joka kestää jopa yllättävät sokkijarrutuksetkin, ja lisäksi myöskin  täysin liikenneturvallisesti. XXhj.16.4.2024

02.05.2024Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
01.05.2024 0.07LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti 1/2024 on ilmestynyt - lähes 250 sivua maarakennus, kaivos ja kuljetusalan asiaa
29.04.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
28.04.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
28.04.2024KATSO TÄSTÄ 26.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
02.05.2024 18.00Evo 5 Evo 7 ja Evo 10 -tarjouspaketit alkuvuodelle 2024 4+6 = 6 ja 10 pankkoisiin yhdistelmiin
02.05.2024 17.00Mitä muuta hyvää TimberMaxx Evolution mallisto tuo irtotolppaisten pankkojen markkinoille , kuin kuumasinkityksen???
02.05.2024 15.00"Paluu tulevaisuuteen" - irtotolppaisten TimberMaxx pankkojen Evolutiomalli tulossa.
02.05.2024 13.00Teräspankkomallistojen uudistumista "sellukelpoisiksi" jarruttaakin nyt niitten rakenteitten materiaalien "hartialukko".

Siirry arkistoon »