Mistä johtuu "siirtoauton" keveys?

14.04.2024 16.00

Keveimmillään 3-akselinen siirtoauto varusteltuna painaa alle 8.500 kg.
Suuri osa liikenteessä olevista 4-akselisista autoista painaa 12.500 - 13.500 kg, joten ero niihin on jopa 4.000 - 5000 kg.

Nosturin kuljetus lisää painoeroa.

terminator_xxl_678_247.jpg

Lastausnosturin mukanakuljetus syö kuormatilaa vielä 3.500 kg - 4.500 kg lisää joten pahimmillaan painoero on huimat 9.500 kg ja pienimmilläänkin yli 7.500 kg.
Lastausnosturin maantiekuljetus on lisääntynyt viimevuosina moninkertaiseksi. 

Alustavaihtoehtojen erot yli 3000 kg.

Perinteisen 4 akselisen syöttöauton ja kevyimmän 3-akselisen siirtoauton painoero yksin alustan osalta ylittää 4.000 kg. Huippuvarusteltu isohyttinen ja raskain teliveto teräsjousilla painaa 3-akselisena reippaasti yli 10.000 kg, kun taas kevein mahdollinen siirtoauto nostotelillä ja telin ykköspyörilla sekä matalilla alumiinivanteisilla maantierenkailla painaa jopa alle 8.500 kg !

Kevyt rahtiautoalusta usein viisain.

Ensimmäinen valmistamani


Siirtoauton alustaksi on monessa tapauksessa viisainta valita lepo-ohjaamoinen rahtiautoalusta ilmajousilla ja 4.100 tai 4.300 akselivälillä.Siirtoautolla ajetaan parhaassa tapauksessa pääosin lastausterminaalin ja purkuterminaalin väliä. -Siirtoauto ja sen rahditus toimii tuottavammin silloin , kun metsäpää hoidetaan kokonaan perinteisellä puutavara-autolla.

Lisätietoja:
Heikki Jokela 050 4129 024

02.05.2024Energiapäivä Karvialla lauantaina 4. toukokuuta - esittelyssä laajasti alan kalustoa
01.05.2024 0.07LUE TÄSTÄ! Järkälemäinen Kivirock lehti 1/2024 on ilmestynyt - lähes 250 sivua maarakennus, kaivos ja kuljetusalan asiaa
29.04.2024Koostesivu : "Terminator-tekniikkaa" 1-16.
28.04.2024Kuumasinkittyjen pankkojen toimitusajat nopeutuvat kesäkausina.
28.04.2024KATSO TÄSTÄ 26.4. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
19.04.2024 9.00Metsäalalla investoidaan - nyt kannattaa markkinoida!
03.05.2024 3.00TimberMaxx/Terminator Evolution pankkomallistot - molemmissa kolme lujuusluokkaa ja kolme yhdistelmän varustelumallia.
03.05.2024 0.07Paketti-, kuorma-autojen ja linja-autojen rekisteröinnit kasvoivat huhtikuussa - henkilöautopuoli syöksykierteessä
02.05.2024 18.00Evo 5 Evo 7 ja Evo 10 -tarjouspaketit alkuvuodelle 2024 4+6 = 6 ja 10 pankkoisiin yhdistelmiin
02.05.2024 17.00Mitä muuta hyvää TimberMaxx Evolution mallisto tuo irtotolppaisten pankkojen markkinoille , kuin kuumasinkityksen???

Siirry arkistoon »