Täysin uusi Volkswagen Transporter T7 sai Suomem hinnat

22.08.2024 0.07

Transporter_T7_7.jpg

Ensimmäiset kuvat Volkswagen Transporter T7:stä on julkaistu elokuun alussa ja auton myynti Suomessa alkaa tänään keskiviikkona 21.8. Volkswagen Transporter T7:n maailmanensi-iltaa juhlitaan puolestaan 15.9.2024 Hannoverin IAA-näyttelyn yhteydessä järjestettävässä tapahtumassa. 

Volkswagen Hyötyautot on uudistanut Volkswagen Transporter T7:n muotoilun pitkän historian omaavan automallisarjan perinteitä ja Volkswagenin sukunäköä kunnioittaen. Volkswagen Transporter -mallisarjan seitsemäs sukupolvi lanseerataan edeltäjiensä tavoin useampana eri malliversiona. Niistä ensimmäisenä myyntiin tulee tavarankuljetukseen tarkoitettu Transporter-umpipakettiauto. Myöhemmin mallisto täydentyy henkilökuljetukseen tarkoitetuilla Kombi- ja Caravelle-malleilla. Lisäksi mallistoon tulevat jatko-ohjaamolla varustetut alustamallit. Kaikkien eri malliversioiden voimalinjat ovat samat. 

Volkswagen Hyötyautot laajentaa seitsemännessä sukupolvessa merkittävästi Transporter-mallisarjan moottorivalikoimaa. Uusimpia huipputeknisiä turbodieselmoottoreita (TDI) tulee olemaan saatavilla kolmessa eri teholuokassa: 81 kW (110 hv), 110 kW (150 hv) ja 125 kW (170 hv). Lisäksi saataville tulee ladattava hybridi eHybrid 171 kW (232 hv) sekä kolme täyssähkövaihtoehtoa, joiden tehot ovat 100 kW (136 hv), 160 kW (218 hv) ja 210 kW (286 hv).

Uuden Volkswagen Transporter T7:n TDI- ja eHybrid-mallit ovat etuvetoisia. TDI-dieselmoottorilla varustetut mallit ovat teholuokasta 110 kW alkaen saatavissa myös Suomessa perinteisesti erittäin suosittuina 4MOTION-nelivetoina. Täyssähkömallit ovat takavetoisia, mutta myös 4MOTION-nelivetoversio on suunnitteilla. Tehokkaimman 125 kW-moottorin ja 4MOTION-nelivedon yhteydessä on aina automaattivaihteisto, samoin kuin ladattavissa hybridi- ja täyssähkömalleissa. Lisäksi automaattivaihteisto on saatavissa 110 kW-mallien yhteydessä.

Totuttuun tapaan Volkswagen Transporterista on tarjolla kaksi eri akseliväliä ja kaksi eri koripituutta, jotka ovat molemmat kasvaneet noin 15 senttimetrillä. Uuden normaaliakselivälisen Volkswagen Transporter T7:n pituus on 5 050 mm (+146 mm vs. Transporter T6.1) ja akseliväli 3 100 mm (+97 mm). Pitkäakselivälisessä autossa akseliväli on 400 mm pidempi ja auton kokonaispituus on 5 450 mm. Volkswagen Transporter T7:n ulkoleveys ilman peilejä on 2 032 mm (+128 mm). Suurin leveys pyöräkoteloiden välillä on 1 392 mm (+148 mm), mikä helpottaa eurolavan lastaamista ja kuljettamista. Tavaratilan sisäpituus on normaaliakselivälisessä Volkswagen Transporter T7:ssa 2 602 mm (+61 mm). Pitkäakselivälisessä mallissa tavaratilan pituus on yli kolme metriä (3 002 mm).   

Suuremman pituuden, leveyden ja akselivälin myötä myös Volkswagen Transporter T7:n kantavuus ja tilavuus ovat kasvaneet merkittävästi. Normaaliakselivälisen auton tavaratilan tilavuus on 5,8 kuutiometriä ja pitkäakselivälisen korkealla katolla varustetun auton suurin tilavuus on peräti 9,0 kuutiometriä. Volkswagen Transporter T7:n suurin kantavuus on jopa 1,3 tonnia ja suurin vetomassa peräti 2,8 tonnia. Kuljetuskapasiteetistaan huolimatta uuden Volkswagen Transporter T7:n normaali korkeus on alle 2,0 metriä, minkä ansiosta se mahtuu hyvin tavallisiin autohalleihin. Lisäksi auto on ketterä käsiteltävä ahtaammissakin tiloissa, sillä normaaliakselivälisen auton kääntöympyrä on vain 11,8 metriä. 

Täysin uusi Volkswagen Transporter T7 tarjoaa täydellisen työpaikan kuljettajalle, jonka istuimessa on vakiona säädöt kuuteen suuntaan, kyynärtuet, ristiseläntuen säätö ja neljään suuntaan säädettävä niskatuki. Auto käynnistyy virta-avaimen sijasta käynnistyspainikkeella ja siinä on vakiona 12 tuuman digitaalinen mittaristo ja 13 tuuman infotainment-näyttö sekä monitoimiohjauspyörä selkeästi järjestetyillä painikkeilla. Käsijarruvipu on korvattu kojelaudan keskellä sijaitsevalla seisontajarrun kytkimellä ja automaattivaihteistoa ohjataan tilaa säästävällä ohjauspylväässä olevalla valintavivulla. Suuret mukitelineet keskikonsolissa sekä runsaat pientavaroiden säilytystilat viimeistelevät tyylikkään ja myös ergonomisesti ensiluokkaisen ohjaamokokonaisuuden.

Uuden Volkswagen Transporter T7:n vakiovarustelua on parannettu ja se on erittäin kattava. Vakiovarusteluun sisältyy mm. led-ajovalot, led-takavaloryhmät, lämmitettävä tuulilasi, polttoainekäyttöinen lisälämmitin ajastinkellolla ja kaukosäätimellä, pysäköintitutkat edessä ja takana sekä peruutuskamera, sähköinen seisontajarru Auto Hold -toiminnolla, 12 tuuman digitaalinen mittaristo, infotainment-järjestelmä (mukaan lukien DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, verkkopalvelut ja 13 tuuman kosketusnäyttö), monitoimiohjauspyörä, avaimeton käynnistysjärjestelmä, sadetunnistin, Lane Assist, automaattinen hätäjarrutus ja dynaaminen liikennemerkkien tunnistus. 

Volkswagen Transporter T7:n ohjaamossa on sähkölaitteita varten runsaasti erilaisia liitäntöjä mukaan lukien USB-A, USB-C ja 12 V liitännät. Lisävarusteena on saatavissa myös 230 V pistoke. Myöhemmin lanseerattavaan täyssähköiseen Transporter T7:n tulee saataville 230 V pistoke, jonka kokonaisteho on jopa 2 300 wattia. Suuren tehonsa ansiosta tarjolla on tällöin sopiva virtalähde kaikille sähkölaitteille kannettavista tietokoneista pyörösahoihin. 

Suomessa täysin uuden Volkswagen Transporter T7:n myynti alkaa pitkäakselivälisillä automaattivaihteisilla malleilla, joita ovat 110 kW etuvetoautomaatti ja 110 kW nelivetoautomaatti sekä 125 kW etuvetoautomaatti ja 125 kW nelivetoautomaatti. Autot ovat etenkin niiden kattavaan varusteluun ja peräti 5 vuoden / 200 000 kilometrin takuuseen nähden hinnoiteltu erittäin kilpailukykyisesti. Nyt myyntiin tulevien autojen osalta malliston autoverollinen alkaen hinta on 51 248,85 euroa (alv 24%). Autoja voi tilata heti ja niiden asiakastoimitukset alkavat kevään 2025 aikana. 

Volkswagen Transporter T7 hinnasto ja lisävarustehinnasto: Uusi Volkswagen Transporter T7 hinnasto ja lisävarustehinnasto

01.09.2024Suorapuominosturi syö kuormasta yli 5m3 !!!
31.08.2024 18.00Uitto on tapa kuljettaa puutavaraa.
31.08.2024 17.30Metsäalalla investoidaan - lähde mukaan mainoksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
31.08.2024 17.00Tuottavuus, ja turvallisuus Suomen raakapuun maantiekuljetuksen varustelussa.
31.08.2024 16.00Uiton kilpailukykytekijät
31.08.2024 15.005.Loiskuormakoko.
31.08.2024 13.004.Ilmavastus kuormattuna ajossa - puutavarayhdistelmässä on kaksi täysin toisestaan poikkeavaa ilmavastusmuotoa.
31.08.2024 11.003.Ilmavastus tyhjänäajossa - puutavarayhdistelmän tyhjänäajon ilmavastus on yllättävän suuri.
31.08.2024 10.00Tuottavuus ja turvallisuus kulkevat käsikädessä.
31.08.2024 9.002.Paino - "Pankkokevennystä Alukarikasta Terminatoreihin ja TimberMaxeihin- kymmenien vuosien ja kymmenien pankkomallien kautta".
31.08.2024 3.00Metso lomauttamassa henkilöstöä Tampereella
31.08.2024 0.071.Kuormatilakoko :- "Pankkojen XXL/alu kuormatilavertailutaulukko".
30.08.2024 17.00FinnMETKOssa uutuuskoneita ja huipputekniikkaa
30.08.2024 15.00Koneyrittäjät: kohtuulliset maksuajat ovat osa vastuullisuutta ja ne on saatava myös osaksi todellisuutta
30.08.2024 13.00NSK julkaisee uuden vähähiukkaspäästöisen laakerin servomoottoreihin
30.08.2024 11.008-tielle uusimman sukupolven nopeusvalvontatekniikkaa Mynämäen ja Porin väliselle tieosuudelle
30.08.2024 9.00Ponssen uutuusratkaisut FinnMETKO-messuilla
30.08.2024 7.00FinnMETKOssa uutuuskoneita ja huipputekniikkaa
30.08.2024 0.07Rakennuskustannukset laskivat 0,1 % heinäkuussa 2024 vuoden takaisesta
29.08.2024 17.00Muutosneuvottelut päätökseen, UPM lopettaa biokomposiittiliiketoiminnan 2024 loppuun mennessä
29.08.2024 15.00Biohajoava teräketjujen voiteluaine vakuuttanut ominaisuuksillaan
29.08.2024 13.00Joutsenon sellutehtaan henkilöstö lomautetaan kolmeksi kuukaudeksi
29.08.2024 11.00Yksi 76 tonnisen puutavarayhdistelmän suurimmista puutteista löytyy kuormatiloista.
29.08.2024 9.00Artikkelimme vuodelta 2013 :Neliakselisessa 6.6 m - 7.2m kuormatila kannattaa aina maksimoida.
29.08.2024 3.00Vastaus uuden sukupolven metsäkoneiden tarpeisiin: Nokian Renkaat lanseeraa uuden Forest King F2 rengaskoon
29.08.2024 0.07Puutavara-autovalmistajat asettavat apurunkorakenteitten lujuus- ja jäykkyysvaatimukset.cc.
28.08.2024 15.00Parker esittelee ajoneuvojen sähköistysratkaisuja parempaa huomista varten FinnMETKO 2024:ssa
28.08.2024 13.00John Deere esittelee FinnMetkossa uudet H-sarjan metsäkoneet sekä edistykselliset kokonaisratkaisut
28.08.2024 9.00HYBRIT: Kuusi vuotta tutkimusta raivaamassa tietä fossiilivapaalle raudan- ja teräksenvalmistukselle teollisessa mittakaavassa
28.08.2024 7.00KATSO VIDEO! Hailuodon megaluokan siltatyömaa käynnissä
28.08.2024 3.00FinnMetkossa esitellään mielenkiintoisia Mercedes-Benz hyötyajoneuvoja
28.08.2024 0.07Hirvieläinten metsästys käynnistyy vaiheittain - Lapissa, Kuusamossa ja Taivalkoskella päästään hirvijahtiin syyskuun alussa
27.08.2024 17.00Lokasuojat, ja pakollinen roiskeenesto, -vaiko turhuuksien markkinat.
27.08.2024 15.00Evolution pankkomallisto on täysin uuden ajattelumallin korkeatasoinen tuote.
27.08.2024 13.00Tilaa nyt Evolution "sinkkipankot" syksyn 2024 erikoishintaan!!!
27.08.2024 11.00Evo 5, Evo 7 ja Evo 10 kokoluokat täyttävät kaikki pohjoismaiset pankkovaatimukset.
27.08.2024 9.00Miksi teimme nyt Evolution malliston???
27.08.2024 8.00Kymmenen miljoonan kävijämäärä lähestyy !!!!
27.08.2024 7.00TimberMaxx- ja Terminator Evolution pankkomallistot - molemmissa kolme lujuusluokkaa ja kolme yhdistelmän varustelumallia.
27.08.2024 3.00Terminatoreitten tolpissa on "kaksineuvoonen" aeromuotoilu + kolmantena liikenneturvallisuus.
27.08.2024 0.07TimberRoad kehitystyö aloitetaan perävaunumallistosta
26.08.2024 18.00TimberRoad yhdistelmmillä haetaan tuottavuuteen reilusti yli 10% helpotusta.
26.08.2024 15.00Stora Enso: Lukuisia toimenpiteitä käynnistetty Hukkajoen tapahtumien johdosta
26.08.2024 13.00Löytyyköhän yhdistelmästäsi 50.000euron turhakkeet???
26.08.2024 11.00Mutta mitä tuo kolmen tonnin lisäkuorma on euroina???
26.08.2024 9.00Jos kantavuus kasvaa liki kolmella tonnilla , kaipaahan se sitten lisätilaakin...
26.08.2024 7.00Mitä muuttuu, jos yhdistelmäsi laillinen kantavuus on 52.500 kg.
26.08.2024 3.00Onko yhdistelmässäsi mitään kalliita, ja painavia "turhakkeita".
26.08.2024 0.07Onko "laikka mahollist" kehitttää kuormatilaltaan täysin muoviton raakapuun maantiekujetusauto???
25.08.2024 18.00Onko muovipinnoitteitten käyttö "laikka" tarpeellista ???
25.08.2024 17.00Mutta mikä jarruttaa pankkojen kehitystyötä , ja muovituhojen minimointia???
25.08.2024 15.00Onko pankkojen muovipinnoitus kuumasinkitystä halvempaa???
25.08.2024 13.00Miksi suuri osa pankoista muovipinnotetaan ja teipit vain lisääntyy???
25.08.2024 11.00Metsätöissä uudella Kobelco kaivukoneella
25.08.2024 9.00Osaaminen tuli kauttamme, mutta hyödyntämisessä jäimme hyväksi kolmoseksi - ainakin toistaiseksi.
25.08.2024 7.00Olimme 2004-2012 muovittomuuskehityksen ykkösmaa, mutta sitten Kanada ja Saksa ajoivat yllättäen "umpihangesta" ohitsemme.
25.08.2024 3.00100%:nen muovittomuus.....
25.08.2024 0.07TimberRoad paketin "lyhyt" tiivistelmä.
24.08.2024 18.00TimberRoad - projekti. "Paluu tulevaisuureen".
24.08.2024 17.00Nyt alkaa olla käsillä oikea aika TimberMaxx- ja TimberRoad uuden tekniikan raakapuun korjuun ja kuljetusten kokonaispaketille.
24.08.2024 16.00Suomen suurin kuormatila tilattavissa nyt myös perinteiseen nosturilliseen puutavara-autoon. - Artikkelimme vuodelta 2012 !!!
24.08.2024 15.00Hyviä uutisia! - Asuntokaupan piristyessä Nordea palkkaa uusia asuntorahoitusneuvojia vastaamaan asiakkaiden kasvaneeseen kysyntään
24.08.2024 13.00Vesivoimastakin syntyy päästöjä, mutta minimaalisesti.
24.08.2024 12.00Uuden tekniikan TimberMaxx- yhdistelmät eivät sovellu kaikille.
24.08.2024 11.00KH-Koneet Groupin Jyväskylän palvelukeskuksen avajaiset Metko-viikolla
24.08.2024 10.00Onko sähkön tuotanto puhdasta , vai onko se rehellisten ihmisten huijausta???
24.08.2024 9.00Helsinki: Pysäköinnin vähäpäästöisyysalennus jatkossa vain täyssähköajoneuvoille - päätös kasvattaa kaupunkilaisten eriarvoisuutta
24.08.2024 7.00Mählers Finland aloittaa lumiaurojen ja tienhoitolaitteiden myynnin Suomessa
24.08.2024 6.00Mutta millä korvaamme muovit pankkojemme pikkuosista???
24.08.2024 3.00Täysin uusi Renault Symbioz saapuu Suomen markkinoille
24.08.2024 0.07Volvo perustaa uuden kuorma-autotehtaan Meksikoon
24.08.2024KATSO TÄSTÄ 23.8. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
23.08.2024 17.00Mikä on yhden kuormakorkeus-ja kuormaleveyssentin merkitys? - Artikkelimme kymmenen vuoden takaa!!!!
23.08.2024 15.00Sinkityksen tasaisen laadun takeena on suomalainen osaaminen.
23.08.2024 12.35Ruostumattomiksi kuumasinkityt Evolution pankkomallit tulossa vauhdilla kehiin !!!
23.08.2024 11.00Kuormansidonnan hidastuvuusvaade on 8m/s2 ja 5m/s2 - mitä se käytännössä tarkoittaa.
23.08.2024 9.00Pankkoteipit ovat tuhoisia,turhia ja turvattomiakin.
23.08.2024 7.00Edistystäkin on kuitenkin jo osaltaan tapahtunut.
23.08.2024 0.07Käyttökulut kuriin voimalinjaoptimoinnilla ja kamerapeilijärjestelmällä
22.08.2024 17.00VTT lupaa mullistaa kartongin valmistuksen
22.08.2024 15.00Kannanottoni Alucarin ja Metsätranssin harhauttavaan uutisointiin: " Terminatorit laittomia - alumiinipankkoihin yhtä paljon puita laillisesti" .
22.08.2024 13.00Oliko Alucarin Maxmossa 2014 tekemä "virallinen" pankkojen tilavuustesti petos, vai törkeä petos - huijaus se varmastikkin oli.
22.08.2024 11.00Pankkojen ja tolppian liukuesteet ovat suuri turvallisuusetu.-Artikkeli vuodelta 2016.
22.08.2024 10.00"Rautahammastus" pankkorungoilla ,- me mallisuojasimme sen..
22.08.2024 9.00Mercedes-Benzin tavoitteena on alentaa akkujen hintaa lähivuosina
22.08.2024 7.00Metsäkeskus arvioi harvennushakkuiden korjuujälkiä - työmaat pääsääntöisesti kunnossa
22.08.2024 3.00UPM sulkee Hürthin sanomalehtipaperitehtaan ja yhden hienopaperikoneen Saksassa
22.08.2024 0.07Täysin uusi Volkswagen Transporter T7 sai Suomem hinnat
21.08.2024 18.00Scanialta uusi G38-vaihteisto 770 hv V8:n jatkeeksi
21.08.2024 17.00Puutavarayhdistelmien kuormatilojen metallien, ja metallisten pinnoitteitten testit olivat kattavat ja toivat kaivattua osaamista.
21.08.2024 15.00Junavaunupankot ovat jo nykymuodossaan kuumasinkitystasolla.
21.08.2024 12.00Tavo Oy ostanut osuuden Oy Sisu Auto AB:sta - uusi vaihe yhteistyössä ja kasvussa
21.08.2024 11.00Miksi kaikki muut pankkovalmistajat "vähättelevät" kuumasinkitystä, mutta sinkitsevät kuitenkin pikkuosia.
21.08.2024 10.00Raakapuun ajo on kovan tason taitolaji, mutta se on myös vaativa välinelaji !!!
21.08.2024 9.00Terminator ja TimberMaxx pankkomallistojenn materiaaleihin ja pintakäsittelyyn on kiinnitetty erityistä huomiota.
21.08.2024 7.00Lujat, ja ultralujat teräkset kuumasinkittynä ovat ehdotomia perusmateriaaleja puutavara-autovarusteissa.
21.08.2024 3.002000-luvun kuormatilatesteissä selvisi selväksi ykköseksi ultraluja erikoisteräs kuumasinkittynä.
21.08.2024 0.07Puutavarayhdistelmään 12 m3 kuormatilalisä XXL tekniikalla.
20.08.2024 17.00Terminator on osoittautunut yhdeksi kaikkien aikojen kestävimmistä pankoista, -mutta missä piilee XXL-keston salaisuus?
20.08.2024 15.00Tuleeko "ultralujat" säänkestävät teräkset selättämään alumiinin ja perusteräkset ja alumiinin puutavarapankkojen materiaalina.

Näytä lisää »