Ponssen uutuusratkaisut FinnMETKO-messuilla

30.08.2024 9.00

PonsseH7_015_.jpg

Ponsse esittelee FinnMETKO 2024 -messuilla Jämsässä uutuusratkaisuja, jotka tukevat metsäkoneenkäyttäjän päivittäistä työtä ja auttavat metsäkoneyrittäjää seuraamaan kaluston kannattavuutta ja tuottavuutta. Messuilla esitellään myös Ponssen uudistetut kuormatraktorit Wisent ja Elk sekä uusi H7-harvesteripää.  

Osastolla esitellään myös fossiilittoman teräksen materiaalikonsepti. Ponsse ilmoittaa olevansa maailman ensimmäinen fossiilitonta terästä käyttävä metsäkonevalmistaja.  

Tavoitteena fossiiliton tulevaisuus

Ponsse on valmistanut PONSSE Buffalo -kuormatraktorin kuormatilan SSAB:n fossiilittomasta teräksestä. Tässä materiaalikonseptissa panostetaan metsäkoneiden valmistuksessa käytettävän uuden materiaalin työstettävyyteen, käyttäytymiseen ja ominaisuuksiin. Kuormatila on suunniteltu vain materiaalitestausta varten, eikä se vastaa tuotantomalleja. Materiaalikonsepti on osa FORWARD27-ekosysteemihanketta

PonsseElk_451.jpg

Ensiesittelyssä uudistetut PONSSE Wisent- ja PONSSE Elk -kuormatraktorit   

PONSSE Wisent -kuormatraktorissa on kuormankantokykyä, ketteryyttä ja tuottavuutta monenlaisille metsätyömaille. Wisentin erinomaisen painojakauman ja geometrian ansiosta runkoja voi kuljettaa helposti myös tiheillä ja mutkaisilla harvennustyömailla.   

PONSSE Elk toimii tuottavasti muuttuvissa olosuhteissa ja pitkien välimatkojen työmailla. Uusi Elk on tehokas ja ketterä kuormatraktori, jonka kuormankantokyky on koneen painoon nähden erinomainen.  

Uudistetuissa kuormatraktoreissa on iso ohjaamo, avarat ikkunat ja ohuet ikkunapalkit, jotka 

varmistavat erinomaisen näkyvyyden joka suuntaan. Ohjaamot voidaan myös varustaa PONSSE Seat -istuimella, joka vähentää tehokkaasti kuljettajaan kohdistuvia heilahduksia työvuoron aikana. 

Sekä PONSSE Elkin, että Wisentin uusin valinnaisvaruste on ohjaamon vaimennusjärjestelmä PONSSE Active Cabin, joka parantaa kuormatraktorin ajomukavuutta. Epätasaisilla metsäajoteillä ja vaativassa maastossa on ergonomisempaa ja tuottavampaa työskennellä, kun järjestelmä vaimentaa tehokkaasti ohjaamoon kohdistuvia rasituksia.  

PonsseH7_015_.jpg

Uusi PONSSE H7 -harvesteripää 

Uudessa PONSSE H7 -harvesteripäässä on tuottavuutta tehostavia ominaisuuksia kuten voimakas syöttö ja erinomainen teho-painosuhde. Parannetun geometrian ansiosta uusi H7 pystyy käsittelemään suuriakin runkoja vaivattomasti. Edistyksellinen PONSSE Active Speed -toiminto on uusi ominaisuus H7-harvesteripäässä. Sen avulla harvesteripään nopeutta voidaan säätää puulajin ja runkojen läpimitan mukaan. Uuden harvesteripään vankan rakenteen, hyvän sahaustehon ja erinomaisen puristusgeometrian avulla puunkorjuu tapahtuu entistä nopeammin ja tuottavammin.   

PONSSE Armrest & eArmrest 

Yksi uutuusratkaisuista ergonomian parantamiseksi ovat säädettävät käsinojat. Metsäkoneenkuljettajan mittojen ja ajotavan mukaan säädettävät käsinojat vähentävät huomattavasti niskaan ja hartioihin kohdistuvaa rasitusta työnteon aikana. Säädöt tallentuvat muistiin, jolloin kuljettajan ei tarvitse joka työvuoron alussa säätää käsinojia uudelleen. 

PONSSE Armrests manuaaliset käsinojat ovat saatavilla vakiovarusteena harvestereille ja ajokoneille ja PONSSE eArmrests sähkökäyttöiset käsinojat ovat saatavilla valinnaisvarusteena kaikille harvestereille ja ajokoneille.

PONSSE Active Crane saatavilla nyt myös C5- ja C6-kuormaimiin   

PONSSE Active Cranen avulla nosturi on aiempaa helppokäyttöisempi. Kuljettajan ei tarvitse hallita eri nivelten liikkeitä, vaan ohjata ainoastaan harvesteripäätä haluamaansa suuntaan, haluamallaan nopeudella. Päätyvaimennukset tekevät käytöstä entistäkin sujuvampaa. Optiona saatava Active Crane edellyttää Opti 5G -ohjausjärjestelmää. Saatavilla Q1/2025 

PONSSE High-Precision Positioning 

PONSSE High-Precision Positioning on ratkaisu, jonka avulla koneen kuljettaja näkee sekä koneen että harvesteripään tarkan sijainnin. Ratkaisussa hyödynnetään alan johtavia navigointi- ja paikannustyökaluja sekä Ponssen omia edistyksellisiä teknologioita, kuten Active Cranea. Näin paikantaminen saadaan niin luotettavaksi, etteivät perinteiset järjestelmät useinkaan siihen yllä. 

High-Precision Positioning näyttää harvesteripään tarkan sijainnin karttanäkymässä, ja tämä tehostaa puunkorjuun tuottavuutta merkittävästi. Ratkaisu näyttää kuljettajalle selkeästi alueet, joilta puut on korjattava, ja alueet, joita on vältettävä. Jokaisen kannon sijainti tallennetaan tuotantotiedostoon, ja kuormatraktorin kuljettaja näkee selkeästi harvesterin tekemän ajouran. 

Uudet ratkaisut parantavat toiminnan tuottavuutta ja turvallisuutta. 

High-Precision Positioning on saatavilla Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa kaikkiin PONSSE-harvestereihin, joissa on käytössä Active Crane, ja sen voi myös asentaa jälkikäteen. Saatavuudesta muilla markkinoilla tiedotetaan myöhemmin.  

PONSSE Scale – langaton kuormainvaakajärjestelmä 

PONSSE Scale on langaton kuormainvaakajärjestelmä, joka punnitsee kuorman sekä lajittelee, tallentaa ja hallinnoi kuormatiedot kaikissa työvaiheissa. Tarkat painomittaukset takaavat optimaalisen kuorman. Punnitus on täysin automaattista sekä lastaamisen että purkamisen aikana, ja kuormasta rekisteröidään yksityiskohtaiset tiedot. Kuormatiedot, kuormapäiväkirjat ja mittaustarkkuus ovat saatavilla helposti luettavissa raporteissa. PONSSE Scalen säänkestävyys on erinomainen, ja tulokset ovat tarkkoja sekä kuumana kesänä että talven pakkasissa. 

PONSSE Scale voidaan asentaa kaikkiin uusiin PONSSE-kuormatraktorimalleihin. 

PONSSE Manager 2.0. – uuden sukupolven digitaalisten palveluiden alusta

PONSSE Manager 2.0 on uuden sukupolven digitaalisten palveluiden alusta ja metsäkoneiden hallintajärjestelmä. Asiakkaat saavat sen kautta tietoja muun muassa koneiden sijainnista, tuottavuudesta ja polttoaineen kulutuksesta. PONSSE Manager seuraa leimikoiden kehitystä ja suunnitelmien edistymistä. Sillä voi myös hallita koneiden kuljetusta, seurata koneiden tuotantomääriä puutavaralajin mukaan ja tulostaa mittaustodistuksia. 

Digitaalisella Ponsse Manager 2.0 -alustalla käyttäjät voivat luoda räätälöidyn aloitussivun, jossa olennaisimmat tiedot ovat saatavilla heti. 

Ponsse_Siirrot_PRO.jpg

Ponsse Manager 2.0:n voidaan nyt integroida myös Siirrot Pro -sovellus 

Maksullisella Siirrot PRO -sovelluksella voidaan suunnitella koneiden siirtoja, seurata siirtoja reaaliaikaisesti kartalla, saada ilmoituksia siirron vaiheista kaikille osapuolille sekä viestinnällä tehostaa nopeasti muuttuvia tilanteita työmailla. Kuljetusten hallinta sovelluksen avulla tukee koneyritysten arjen hallintaa, kustannusten seurantaa ja kuljetuksien optimointia. https://siirrot.fi/

01.09.2024Suorapuominosturi syö kuormasta yli 5m3 !!!
31.08.2024 18.00Uitto on tapa kuljettaa puutavaraa.
31.08.2024 17.30Metsäalalla investoidaan - lähde mukaan mainoksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
31.08.2024 17.00Tuottavuus, ja turvallisuus Suomen raakapuun maantiekuljetuksen varustelussa.
31.08.2024 16.00Uiton kilpailukykytekijät
31.08.2024 15.005.Loiskuormakoko.
31.08.2024 13.004.Ilmavastus kuormattuna ajossa - puutavarayhdistelmässä on kaksi täysin toisestaan poikkeavaa ilmavastusmuotoa.
31.08.2024 11.003.Ilmavastus tyhjänäajossa - puutavarayhdistelmän tyhjänäajon ilmavastus on yllättävän suuri.
31.08.2024 10.00Tuottavuus ja turvallisuus kulkevat käsikädessä.
31.08.2024 9.002.Paino - "Pankkokevennystä Alukarikasta Terminatoreihin ja TimberMaxeihin- kymmenien vuosien ja kymmenien pankkomallien kautta".
31.08.2024 3.00Metso lomauttamassa henkilöstöä Tampereella
31.08.2024 0.071.Kuormatilakoko :- "Pankkojen XXL/alu kuormatilavertailutaulukko".
30.08.2024 17.00FinnMETKOssa uutuuskoneita ja huipputekniikkaa
30.08.2024 15.00Koneyrittäjät: kohtuulliset maksuajat ovat osa vastuullisuutta ja ne on saatava myös osaksi todellisuutta
30.08.2024 13.00NSK julkaisee uuden vähähiukkaspäästöisen laakerin servomoottoreihin
30.08.2024 11.008-tielle uusimman sukupolven nopeusvalvontatekniikkaa Mynämäen ja Porin väliselle tieosuudelle
30.08.2024 9.00Ponssen uutuusratkaisut FinnMETKO-messuilla
30.08.2024 7.00FinnMETKOssa uutuuskoneita ja huipputekniikkaa
30.08.2024 0.07Rakennuskustannukset laskivat 0,1 % heinäkuussa 2024 vuoden takaisesta
29.08.2024 17.00Muutosneuvottelut päätökseen, UPM lopettaa biokomposiittiliiketoiminnan 2024 loppuun mennessä
29.08.2024 15.00Biohajoava teräketjujen voiteluaine vakuuttanut ominaisuuksillaan
29.08.2024 13.00Joutsenon sellutehtaan henkilöstö lomautetaan kolmeksi kuukaudeksi
29.08.2024 11.00Yksi 76 tonnisen puutavarayhdistelmän suurimmista puutteista löytyy kuormatiloista.
29.08.2024 9.00Artikkelimme vuodelta 2013 :Neliakselisessa 6.6 m - 7.2m kuormatila kannattaa aina maksimoida.
29.08.2024 3.00Vastaus uuden sukupolven metsäkoneiden tarpeisiin: Nokian Renkaat lanseeraa uuden Forest King F2 rengaskoon
29.08.2024 0.07Puutavara-autovalmistajat asettavat apurunkorakenteitten lujuus- ja jäykkyysvaatimukset.cc.
28.08.2024 15.00Parker esittelee ajoneuvojen sähköistysratkaisuja parempaa huomista varten FinnMETKO 2024:ssa
28.08.2024 13.00John Deere esittelee FinnMetkossa uudet H-sarjan metsäkoneet sekä edistykselliset kokonaisratkaisut
28.08.2024 9.00HYBRIT: Kuusi vuotta tutkimusta raivaamassa tietä fossiilivapaalle raudan- ja teräksenvalmistukselle teollisessa mittakaavassa
28.08.2024 7.00KATSO VIDEO! Hailuodon megaluokan siltatyömaa käynnissä
28.08.2024 3.00FinnMetkossa esitellään mielenkiintoisia Mercedes-Benz hyötyajoneuvoja
28.08.2024 0.07Hirvieläinten metsästys käynnistyy vaiheittain - Lapissa, Kuusamossa ja Taivalkoskella päästään hirvijahtiin syyskuun alussa
27.08.2024 17.00Lokasuojat, ja pakollinen roiskeenesto, -vaiko turhuuksien markkinat.
27.08.2024 15.00Evolution pankkomallisto on täysin uuden ajattelumallin korkeatasoinen tuote.
27.08.2024 13.00Tilaa nyt Evolution "sinkkipankot" syksyn 2024 erikoishintaan!!!
27.08.2024 11.00Evo 5, Evo 7 ja Evo 10 kokoluokat täyttävät kaikki pohjoismaiset pankkovaatimukset.
27.08.2024 9.00Miksi teimme nyt Evolution malliston???
27.08.2024 8.00Kymmenen miljoonan kävijämäärä lähestyy !!!!
27.08.2024 7.00TimberMaxx- ja Terminator Evolution pankkomallistot - molemmissa kolme lujuusluokkaa ja kolme yhdistelmän varustelumallia.
27.08.2024 3.00Terminatoreitten tolpissa on "kaksineuvoonen" aeromuotoilu + kolmantena liikenneturvallisuus.
27.08.2024 0.07TimberRoad kehitystyö aloitetaan perävaunumallistosta
26.08.2024 18.00TimberRoad yhdistelmmillä haetaan tuottavuuteen reilusti yli 10% helpotusta.
26.08.2024 15.00Stora Enso: Lukuisia toimenpiteitä käynnistetty Hukkajoen tapahtumien johdosta
26.08.2024 13.00Löytyyköhän yhdistelmästäsi 50.000euron turhakkeet???
26.08.2024 11.00Mutta mitä tuo kolmen tonnin lisäkuorma on euroina???
26.08.2024 9.00Jos kantavuus kasvaa liki kolmella tonnilla , kaipaahan se sitten lisätilaakin...
26.08.2024 7.00Mitä muuttuu, jos yhdistelmäsi laillinen kantavuus on 52.500 kg.
26.08.2024 3.00Onko yhdistelmässäsi mitään kalliita, ja painavia "turhakkeita".
26.08.2024 0.07Onko "laikka mahollist" kehitttää kuormatilaltaan täysin muoviton raakapuun maantiekujetusauto???
25.08.2024 18.00Onko muovipinnoitteitten käyttö "laikka" tarpeellista ???
25.08.2024 17.00Mutta mikä jarruttaa pankkojen kehitystyötä , ja muovituhojen minimointia???
25.08.2024 15.00Onko pankkojen muovipinnoitus kuumasinkitystä halvempaa???
25.08.2024 13.00Miksi suuri osa pankoista muovipinnotetaan ja teipit vain lisääntyy???
25.08.2024 11.00Metsätöissä uudella Kobelco kaivukoneella
25.08.2024 9.00Osaaminen tuli kauttamme, mutta hyödyntämisessä jäimme hyväksi kolmoseksi - ainakin toistaiseksi.
25.08.2024 7.00Olimme 2004-2012 muovittomuuskehityksen ykkösmaa, mutta sitten Kanada ja Saksa ajoivat yllättäen "umpihangesta" ohitsemme.
25.08.2024 3.00100%:nen muovittomuus.....
25.08.2024 0.07TimberRoad paketin "lyhyt" tiivistelmä.
24.08.2024 18.00TimberRoad - projekti. "Paluu tulevaisuureen".
24.08.2024 17.00Nyt alkaa olla käsillä oikea aika TimberMaxx- ja TimberRoad uuden tekniikan raakapuun korjuun ja kuljetusten kokonaispaketille.
24.08.2024 16.00Suomen suurin kuormatila tilattavissa nyt myös perinteiseen nosturilliseen puutavara-autoon. - Artikkelimme vuodelta 2012 !!!
24.08.2024 15.00Hyviä uutisia! - Asuntokaupan piristyessä Nordea palkkaa uusia asuntorahoitusneuvojia vastaamaan asiakkaiden kasvaneeseen kysyntään
24.08.2024 13.00Vesivoimastakin syntyy päästöjä, mutta minimaalisesti.
24.08.2024 12.00Uuden tekniikan TimberMaxx- yhdistelmät eivät sovellu kaikille.
24.08.2024 11.00KH-Koneet Groupin Jyväskylän palvelukeskuksen avajaiset Metko-viikolla
24.08.2024 10.00Onko sähkön tuotanto puhdasta , vai onko se rehellisten ihmisten huijausta???
24.08.2024 9.00Helsinki: Pysäköinnin vähäpäästöisyysalennus jatkossa vain täyssähköajoneuvoille - päätös kasvattaa kaupunkilaisten eriarvoisuutta
24.08.2024 7.00Mählers Finland aloittaa lumiaurojen ja tienhoitolaitteiden myynnin Suomessa
24.08.2024 6.00Mutta millä korvaamme muovit pankkojemme pikkuosista???
24.08.2024 3.00Täysin uusi Renault Symbioz saapuu Suomen markkinoille
24.08.2024 0.07Volvo perustaa uuden kuorma-autotehtaan Meksikoon
24.08.2024KATSO TÄSTÄ 23.8. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
23.08.2024 17.00Mikä on yhden kuormakorkeus-ja kuormaleveyssentin merkitys? - Artikkelimme kymmenen vuoden takaa!!!!
23.08.2024 15.00Sinkityksen tasaisen laadun takeena on suomalainen osaaminen.
23.08.2024 12.35Ruostumattomiksi kuumasinkityt Evolution pankkomallit tulossa vauhdilla kehiin !!!
23.08.2024 11.00Kuormansidonnan hidastuvuusvaade on 8m/s2 ja 5m/s2 - mitä se käytännössä tarkoittaa.
23.08.2024 9.00Pankkoteipit ovat tuhoisia,turhia ja turvattomiakin.
23.08.2024 7.00Edistystäkin on kuitenkin jo osaltaan tapahtunut.
23.08.2024 0.07Käyttökulut kuriin voimalinjaoptimoinnilla ja kamerapeilijärjestelmällä
22.08.2024 17.00VTT lupaa mullistaa kartongin valmistuksen
22.08.2024 15.00Kannanottoni Alucarin ja Metsätranssin harhauttavaan uutisointiin: " Terminatorit laittomia - alumiinipankkoihin yhtä paljon puita laillisesti" .
22.08.2024 13.00Oliko Alucarin Maxmossa 2014 tekemä "virallinen" pankkojen tilavuustesti petos, vai törkeä petos - huijaus se varmastikkin oli.
22.08.2024 11.00Pankkojen ja tolppian liukuesteet ovat suuri turvallisuusetu.-Artikkeli vuodelta 2016.
22.08.2024 10.00"Rautahammastus" pankkorungoilla ,- me mallisuojasimme sen..
22.08.2024 9.00Mercedes-Benzin tavoitteena on alentaa akkujen hintaa lähivuosina
22.08.2024 7.00Metsäkeskus arvioi harvennushakkuiden korjuujälkiä - työmaat pääsääntöisesti kunnossa
22.08.2024 3.00UPM sulkee Hürthin sanomalehtipaperitehtaan ja yhden hienopaperikoneen Saksassa
22.08.2024 0.07Täysin uusi Volkswagen Transporter T7 sai Suomem hinnat
21.08.2024 18.00Scanialta uusi G38-vaihteisto 770 hv V8:n jatkeeksi
21.08.2024 17.00Puutavarayhdistelmien kuormatilojen metallien, ja metallisten pinnoitteitten testit olivat kattavat ja toivat kaivattua osaamista.
21.08.2024 15.00Junavaunupankot ovat jo nykymuodossaan kuumasinkitystasolla.
21.08.2024 12.00Tavo Oy ostanut osuuden Oy Sisu Auto AB:sta - uusi vaihe yhteistyössä ja kasvussa
21.08.2024 11.00Miksi kaikki muut pankkovalmistajat "vähättelevät" kuumasinkitystä, mutta sinkitsevät kuitenkin pikkuosia.
21.08.2024 10.00Raakapuun ajo on kovan tason taitolaji, mutta se on myös vaativa välinelaji !!!
21.08.2024 9.00Terminator ja TimberMaxx pankkomallistojenn materiaaleihin ja pintakäsittelyyn on kiinnitetty erityistä huomiota.
21.08.2024 7.00Lujat, ja ultralujat teräkset kuumasinkittynä ovat ehdotomia perusmateriaaleja puutavara-autovarusteissa.
21.08.2024 3.002000-luvun kuormatilatesteissä selvisi selväksi ykköseksi ultraluja erikoisteräs kuumasinkittynä.
21.08.2024 0.07Puutavarayhdistelmään 12 m3 kuormatilalisä XXL tekniikalla.
20.08.2024 17.00Terminator on osoittautunut yhdeksi kaikkien aikojen kestävimmistä pankoista, -mutta missä piilee XXL-keston salaisuus?
20.08.2024 15.00Tuleeko "ultralujat" säänkestävät teräkset selättämään alumiinin ja perusteräkset ja alumiinin puutavarapankkojen materiaalina.

Näytä lisää »