Käyttökulut kuriin voimalinjaoptimoinnilla ja kamerapeilijärjestelmällä

23.08.2024 0.07

03_S-Way_MY22.jpg

Omistamiseen liittyvät kokonaiskustannukset (TCO, Total Cost of Ownership) ovat yhä tärkeämpi tekijä kuljetusyrityksille ja kuorma-autojen omistajille. Iveco ilmoittaa päivitettyyn Iveco S-Way -malliin tarjottavan xC13 Cursor ‑moottorin yltävän parhaimmillaan jopa 10 prosenttia edellistä mallia matalampaan polttoaineenkulutukseen. 

- Uusi xC13 Cursor ‑moottorilla varustettu IVECO S-Way ‑kuorma-auto on erinomainen esimerkki IVECOn sitoutumisesta uraauurtavien ratkaisujen tarjoamiseen. IVECOn ratkaisut parantavat suorituskykyä ja tehokkuutta, vähentävät ympäristövaikutuksia sekä tukevat kuljetusalan kestävää kehitystä, kertoo IVECO Finlandin myyntipäällikkö Tuomas Virén.

IVECO Finlandin myyntijohtaja, Tuomas Viren

Ivecon mukaan sen S-Way kaukoliikennemallin parannettu ja optimoitu voimansiirto voi vähentää polttoaineenkulutusta seitsemällä prosentilla seuraavien tekijöiden ansiosta:

  • Uusi xC13 Cursor ‑moottori
  • Traxon Generation 2 ‑automaattivaihteisto
  • Tehokas moottorijarrutus
  • Nopeampi taka-akselin välityssuhde.

Polttoaineenkulutusta voidaan vähentää vielä kolmella prosentilla seuraavilla uusien ohjaamo-ominaisuuksien avuin:

  • Edistyksellinen ennakoiva vakionopeudensäädin
  • Peilittömät kamerat.

Tehokkuutta parantavat Customer Uptime Centerin palvelut ja edistynyt valvonta voivat vähentää kulutusta vielä neljällä prosentilla, mikä pienentää omistuksen kokonaiskustannuksia tuntuvasti.

IVECO S-Wayn kolme ajotilaa

IVECO xC13 Cursor ‑moottorilla on kolme erilaista ajotilaa, joilla voidaan mukauttaa suorituskykyä ja polttoaineenkulutusta kuljettajan tarpeiden mukaan. Ajotilojen avulla kuljettaja voi hallita moottorin toimintaa joustavasti esimerkiksi valitsemalla parhaan polttoaineenkulutuksen mahdollistavia eco-tiloja tai huippusuorituskyvyn, jos tilanne vaatii maksimaalista tehoa. Kaluston omistaja voi myös asettaa sääntöjä sille, miten kuljettaja saa ajaa ajoneuvolla.

Paras polttoaineenkulutus

  • Taloudellinen vaihteenvaihtostrategia ja kickdown-esto
  • GPS-ennakointi, eco-vierittäminen ja automaattitila aina aktiivisena
  • Vääntömomentti ja kiihtyvyysrajoitus, nopeusrajoitus, 85 km/h

Tasapainotettu ajo

  • Tasapainoinen vaihteenvaihtostrategia polttoaineen säästämiseksi
  • Kickdown käytettävissä
  • Täysi vääntömomentti ja kiihtyvyys

Huippusuorituskyky

  • Suorituskykyä painottava vaihteenvaihtostrategia
  • Manuaalinen vaihdetila käytettävissä
  • Täysi vääntömomentti ja kiihtyvyys

- Polttoainetehokkuudestaan huolimatta xC13 Cursor ‑moottori ei tingi suorituskyvystä. Se tuottaa riittävän tehon, jotta kuorma-auto voi kulkea tehokkaasti myös raskailla kuormilla tai mäkisessä maastossa, Tuomas Virén sanoo.

Ivecon xC13 Cursor ‑moottori on tehty kestämään käytössä ja vaativissa olosuhteissa, mikä vähentää odottamattomien pysähdysten riskiä ja minimoi huoltokustannukset.

- xC13 Cursor ‑moottori säästää polttoainetta edelliseen IVECO S-Way ‑malliin verrattuna yhteensä 10 prosenttia. Tämä tekee nykyisillä polttoaineen hinnoilla noin 5 300 euroa vuodessa, kun kuorma-autolla ajetaan vuodessa 130 000 kilometriä, Tuomas Virén toteaa lopuksi.

IVECO xC13 Cursor ‑moottorilla on kolme erilaista ajotilaa, joilla voidaan mukauttaa suorituskykyä ja polttoaineenkulutusta
kuljettajan tarpeiden mukaan. Kuljettaja voi esimerkiksi varmistaa parhaan polttoaineenkulutuksen käyttämällä eco-tiloja tai
valita huippusuorituskyvyn tilanteissa, jotka vaativat maksimaalista tehoa.

Tietoja IVECO S-Way xC13 Cursor ‑moottorista:

Tekninen optimointi: xC13 Cursor ‑moottoria on parannettu edistyksellisellä tekniikalla, ja esimerkiksi sen parempi polttotekniikka ja optimoitu polttoaineen ruiskutus tehostavat polttoaineen käyttöä.

Tehokas suorituskyky: uusi moottori tarjoaa tehokasta suorituskykyä erilaisissa ajo-olosuhteissa, mikä vähentää moottorin kuormitusta ja siten polttoaineenkulutusta.

Optimoitu aerodynamiikka: IVECO S-Way ‑kuorma-auton ilmanvastusta on pienennetty parantamalla aerodynamiikkaa, jotta polttoainetta kuluu suurilla nopeuksilla vähemmän.

Polttoaineen käsittelytekniikka: kehittyneet polttoaineen käsittelyjärjestelmät valvovat ja säätelevät polttoaineen virtausta, mikä minimoi turhan kulutuksen ja parantaa polttoainetehokkuutta.

01.09.2024Suorapuominosturi syö kuormasta yli 5m3 !!!
31.08.2024 18.00Uitto on tapa kuljettaa puutavaraa.
31.08.2024 17.30Metsäalalla investoidaan - lähde mukaan mainoksella syksyn Metsäalan Ammattilehteen
31.08.2024 17.00Tuottavuus, ja turvallisuus Suomen raakapuun maantiekuljetuksen varustelussa.
31.08.2024 16.00Uiton kilpailukykytekijät
31.08.2024 15.005.Loiskuormakoko.
31.08.2024 13.004.Ilmavastus kuormattuna ajossa - puutavarayhdistelmässä on kaksi täysin toisestaan poikkeavaa ilmavastusmuotoa.
31.08.2024 11.003.Ilmavastus tyhjänäajossa - puutavarayhdistelmän tyhjänäajon ilmavastus on yllättävän suuri.
31.08.2024 10.00Tuottavuus ja turvallisuus kulkevat käsikädessä.
31.08.2024 9.002.Paino - "Pankkokevennystä Alukarikasta Terminatoreihin ja TimberMaxeihin- kymmenien vuosien ja kymmenien pankkomallien kautta".
31.08.2024 3.00Metso lomauttamassa henkilöstöä Tampereella
31.08.2024 0.071.Kuormatilakoko :- "Pankkojen XXL/alu kuormatilavertailutaulukko".
30.08.2024 17.00FinnMETKOssa uutuuskoneita ja huipputekniikkaa
30.08.2024 15.00Koneyrittäjät: kohtuulliset maksuajat ovat osa vastuullisuutta ja ne on saatava myös osaksi todellisuutta
30.08.2024 13.00NSK julkaisee uuden vähähiukkaspäästöisen laakerin servomoottoreihin
30.08.2024 11.008-tielle uusimman sukupolven nopeusvalvontatekniikkaa Mynämäen ja Porin väliselle tieosuudelle
30.08.2024 9.00Ponssen uutuusratkaisut FinnMETKO-messuilla
30.08.2024 7.00FinnMETKOssa uutuuskoneita ja huipputekniikkaa
30.08.2024 0.07Rakennuskustannukset laskivat 0,1 % heinäkuussa 2024 vuoden takaisesta
29.08.2024 17.00Muutosneuvottelut päätökseen, UPM lopettaa biokomposiittiliiketoiminnan 2024 loppuun mennessä
29.08.2024 15.00Biohajoava teräketjujen voiteluaine vakuuttanut ominaisuuksillaan
29.08.2024 13.00Joutsenon sellutehtaan henkilöstö lomautetaan kolmeksi kuukaudeksi
29.08.2024 11.00Yksi 76 tonnisen puutavarayhdistelmän suurimmista puutteista löytyy kuormatiloista.
29.08.2024 9.00Artikkelimme vuodelta 2013 :Neliakselisessa 6.6 m - 7.2m kuormatila kannattaa aina maksimoida.
29.08.2024 3.00Vastaus uuden sukupolven metsäkoneiden tarpeisiin: Nokian Renkaat lanseeraa uuden Forest King F2 rengaskoon
29.08.2024 0.07Puutavara-autovalmistajat asettavat apurunkorakenteitten lujuus- ja jäykkyysvaatimukset.cc.
28.08.2024 15.00Parker esittelee ajoneuvojen sähköistysratkaisuja parempaa huomista varten FinnMETKO 2024:ssa
28.08.2024 13.00John Deere esittelee FinnMetkossa uudet H-sarjan metsäkoneet sekä edistykselliset kokonaisratkaisut
28.08.2024 9.00HYBRIT: Kuusi vuotta tutkimusta raivaamassa tietä fossiilivapaalle raudan- ja teräksenvalmistukselle teollisessa mittakaavassa
28.08.2024 7.00KATSO VIDEO! Hailuodon megaluokan siltatyömaa käynnissä
28.08.2024 3.00FinnMetkossa esitellään mielenkiintoisia Mercedes-Benz hyötyajoneuvoja
28.08.2024 0.07Hirvieläinten metsästys käynnistyy vaiheittain - Lapissa, Kuusamossa ja Taivalkoskella päästään hirvijahtiin syyskuun alussa
27.08.2024 17.00Lokasuojat, ja pakollinen roiskeenesto, -vaiko turhuuksien markkinat.
27.08.2024 15.00Evolution pankkomallisto on täysin uuden ajattelumallin korkeatasoinen tuote.
27.08.2024 13.00Tilaa nyt Evolution "sinkkipankot" syksyn 2024 erikoishintaan!!!
27.08.2024 11.00Evo 5, Evo 7 ja Evo 10 kokoluokat täyttävät kaikki pohjoismaiset pankkovaatimukset.
27.08.2024 9.00Miksi teimme nyt Evolution malliston???
27.08.2024 8.00Kymmenen miljoonan kävijämäärä lähestyy !!!!
27.08.2024 7.00TimberMaxx- ja Terminator Evolution pankkomallistot - molemmissa kolme lujuusluokkaa ja kolme yhdistelmän varustelumallia.
27.08.2024 3.00Terminatoreitten tolpissa on "kaksineuvoonen" aeromuotoilu + kolmantena liikenneturvallisuus.
27.08.2024 0.07TimberRoad kehitystyö aloitetaan perävaunumallistosta
26.08.2024 18.00TimberRoad yhdistelmmillä haetaan tuottavuuteen reilusti yli 10% helpotusta.
26.08.2024 15.00Stora Enso: Lukuisia toimenpiteitä käynnistetty Hukkajoen tapahtumien johdosta
26.08.2024 13.00Löytyyköhän yhdistelmästäsi 50.000euron turhakkeet???
26.08.2024 11.00Mutta mitä tuo kolmen tonnin lisäkuorma on euroina???
26.08.2024 9.00Jos kantavuus kasvaa liki kolmella tonnilla , kaipaahan se sitten lisätilaakin...
26.08.2024 7.00Mitä muuttuu, jos yhdistelmäsi laillinen kantavuus on 52.500 kg.
26.08.2024 3.00Onko yhdistelmässäsi mitään kalliita, ja painavia "turhakkeita".
26.08.2024 0.07Onko "laikka mahollist" kehitttää kuormatilaltaan täysin muoviton raakapuun maantiekujetusauto???
25.08.2024 18.00Onko muovipinnoitteitten käyttö "laikka" tarpeellista ???
25.08.2024 17.00Mutta mikä jarruttaa pankkojen kehitystyötä , ja muovituhojen minimointia???
25.08.2024 15.00Onko pankkojen muovipinnoitus kuumasinkitystä halvempaa???
25.08.2024 13.00Miksi suuri osa pankoista muovipinnotetaan ja teipit vain lisääntyy???
25.08.2024 11.00Metsätöissä uudella Kobelco kaivukoneella
25.08.2024 9.00Osaaminen tuli kauttamme, mutta hyödyntämisessä jäimme hyväksi kolmoseksi - ainakin toistaiseksi.
25.08.2024 7.00Olimme 2004-2012 muovittomuuskehityksen ykkösmaa, mutta sitten Kanada ja Saksa ajoivat yllättäen "umpihangesta" ohitsemme.
25.08.2024 3.00100%:nen muovittomuus.....
25.08.2024 0.07TimberRoad paketin "lyhyt" tiivistelmä.
24.08.2024 18.00TimberRoad - projekti. "Paluu tulevaisuureen".
24.08.2024 17.00Nyt alkaa olla käsillä oikea aika TimberMaxx- ja TimberRoad uuden tekniikan raakapuun korjuun ja kuljetusten kokonaispaketille.
24.08.2024 16.00Suomen suurin kuormatila tilattavissa nyt myös perinteiseen nosturilliseen puutavara-autoon. - Artikkelimme vuodelta 2012 !!!
24.08.2024 15.00Hyviä uutisia! - Asuntokaupan piristyessä Nordea palkkaa uusia asuntorahoitusneuvojia vastaamaan asiakkaiden kasvaneeseen kysyntään
24.08.2024 13.00Vesivoimastakin syntyy päästöjä, mutta minimaalisesti.
24.08.2024 12.00Uuden tekniikan TimberMaxx- yhdistelmät eivät sovellu kaikille.
24.08.2024 11.00KH-Koneet Groupin Jyväskylän palvelukeskuksen avajaiset Metko-viikolla
24.08.2024 10.00Onko sähkön tuotanto puhdasta , vai onko se rehellisten ihmisten huijausta???
24.08.2024 9.00Helsinki: Pysäköinnin vähäpäästöisyysalennus jatkossa vain täyssähköajoneuvoille - päätös kasvattaa kaupunkilaisten eriarvoisuutta
24.08.2024 7.00Mählers Finland aloittaa lumiaurojen ja tienhoitolaitteiden myynnin Suomessa
24.08.2024 6.00Mutta millä korvaamme muovit pankkojemme pikkuosista???
24.08.2024 3.00Täysin uusi Renault Symbioz saapuu Suomen markkinoille
24.08.2024 0.07Volvo perustaa uuden kuorma-autotehtaan Meksikoon
24.08.2024KATSO TÄSTÄ 23.8. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
23.08.2024 17.00Mikä on yhden kuormakorkeus-ja kuormaleveyssentin merkitys? - Artikkelimme kymmenen vuoden takaa!!!!
23.08.2024 15.00Sinkityksen tasaisen laadun takeena on suomalainen osaaminen.
23.08.2024 12.35Ruostumattomiksi kuumasinkityt Evolution pankkomallit tulossa vauhdilla kehiin !!!
23.08.2024 11.00Kuormansidonnan hidastuvuusvaade on 8m/s2 ja 5m/s2 - mitä se käytännössä tarkoittaa.
23.08.2024 9.00Pankkoteipit ovat tuhoisia,turhia ja turvattomiakin.
23.08.2024 7.00Edistystäkin on kuitenkin jo osaltaan tapahtunut.
23.08.2024 0.07Käyttökulut kuriin voimalinjaoptimoinnilla ja kamerapeilijärjestelmällä
22.08.2024 17.00VTT lupaa mullistaa kartongin valmistuksen
22.08.2024 15.00Kannanottoni Alucarin ja Metsätranssin harhauttavaan uutisointiin: " Terminatorit laittomia - alumiinipankkoihin yhtä paljon puita laillisesti" .
22.08.2024 13.00Oliko Alucarin Maxmossa 2014 tekemä "virallinen" pankkojen tilavuustesti petos, vai törkeä petos - huijaus se varmastikkin oli.
22.08.2024 11.00Pankkojen ja tolppian liukuesteet ovat suuri turvallisuusetu.-Artikkeli vuodelta 2016.
22.08.2024 10.00"Rautahammastus" pankkorungoilla ,- me mallisuojasimme sen..
22.08.2024 9.00Mercedes-Benzin tavoitteena on alentaa akkujen hintaa lähivuosina
22.08.2024 7.00Metsäkeskus arvioi harvennushakkuiden korjuujälkiä - työmaat pääsääntöisesti kunnossa
22.08.2024 3.00UPM sulkee Hürthin sanomalehtipaperitehtaan ja yhden hienopaperikoneen Saksassa
22.08.2024 0.07Täysin uusi Volkswagen Transporter T7 sai Suomem hinnat
21.08.2024 18.00Scanialta uusi G38-vaihteisto 770 hv V8:n jatkeeksi
21.08.2024 17.00Puutavarayhdistelmien kuormatilojen metallien, ja metallisten pinnoitteitten testit olivat kattavat ja toivat kaivattua osaamista.
21.08.2024 15.00Junavaunupankot ovat jo nykymuodossaan kuumasinkitystasolla.
21.08.2024 12.00Tavo Oy ostanut osuuden Oy Sisu Auto AB:sta - uusi vaihe yhteistyössä ja kasvussa
21.08.2024 11.00Miksi kaikki muut pankkovalmistajat "vähättelevät" kuumasinkitystä, mutta sinkitsevät kuitenkin pikkuosia.
21.08.2024 10.00Raakapuun ajo on kovan tason taitolaji, mutta se on myös vaativa välinelaji !!!
21.08.2024 9.00Terminator ja TimberMaxx pankkomallistojenn materiaaleihin ja pintakäsittelyyn on kiinnitetty erityistä huomiota.
21.08.2024 7.00Lujat, ja ultralujat teräkset kuumasinkittynä ovat ehdotomia perusmateriaaleja puutavara-autovarusteissa.
21.08.2024 3.002000-luvun kuormatilatesteissä selvisi selväksi ykköseksi ultraluja erikoisteräs kuumasinkittynä.
21.08.2024 0.07Puutavarayhdistelmään 12 m3 kuormatilalisä XXL tekniikalla.
20.08.2024 17.00Terminator on osoittautunut yhdeksi kaikkien aikojen kestävimmistä pankoista, -mutta missä piilee XXL-keston salaisuus?
20.08.2024 15.00Tuleeko "ultralujat" säänkestävät teräkset selättämään alumiinin ja perusteräkset ja alumiinin puutavarapankkojen materiaalina.

Näytä lisää »