1. Kuormatila koko ja vaikutukset raakapuuyhdistelmän tuottavuuteen.
07.09.2024 15.00 Käsittelemme artikkeleissamme kohdat 1-5 erillisinä artikkeleina tarpeen mukaisin selityksin ja kuvilla tehostettuina.
Tuottavuus kohdat 1-5. 1.Kuormatilakoko 2.Paino 3.Ilmavastus tyhjänäajossa 4.Ilmavastus kuormattuna ajossa. 5.Loiskuormakoko. =====================================
1. Kuormatilakoko
Kuormatilakoon vaikutus raakapuuyhdistelmän tuottavuuteen on merlittävä, ja joissain tapauksissa vaikutukseltaan jopa suurin kohtien 1-5 tuottavuustekijöistä. - Tarkastelemme tässä artikkelipaketissamme yhdistelmiä, jotka ovat mitoitetut viidelle kolmosnipulle, ja/tai kolmelle rankanipulle.
Kuormatilakokoon vaikuttaa yhdessä valittu pankkomalli, ja käytössä olevan auton sekä perävaunun runkokorkeus.Näitten osuus on pahimmillaan ääritapauksissa jopa kokoluokkaa 15m3 . + Lisäksi kuormakokoon vaikuttaa 3-5 kuution verran mukana kuljetettava nosturityyppi . - Kuormakokoluokassa on yksi "unohdettu" suuri etu = alle 22 metrisille sallittu leveys 2.60 !!!
Kuormakokoeroa kertyy suurimmillaan siis 15m3-20m3 ja kiloina tuo kokoluokka on jopa 10 tonnia 500kg kuutiopainoisella raakapuulla.
2.Paino
Seuraavaksi käsittelemme yhdistelmien omapainoerojen kokoluokkia ja erojen vaikutusta ajojen kannattavuuteen.
???????????????????????????????????????????????????????????
Turvallisuus kohdat 6-10. 6.Liukuestepinnat. 7.Nippusidonta. 8.Pankkokiinnitykset. 9.Painopisteekorkeus kuormattuna. 10.Takasumu.
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
2.Paino klo 13.00 3.Ilmavastus tyhjänäajossa 15.00 4.Ilmavastus kuormattuna ajossa.17.00 5.Loiskuormakoko.18.00
££££££££££££££££££££££££££££££££££££
|