Neliakselisen puutavara-auton omapaino ja kuormatilan koko ovat ratkaisevassa asemassa.
08.09.2024 18.00 Runkokorkeus apurungon päälle 1.1m - miksei myös nelikossa ???
Puutavarayhdistelmän käytön kannattavuuden määrittelee monet erilliset asiat, mutta kevyt omapaino ja iso kuormatila tuovat aina kaivattuja lisätuloja.
Neliakselisten vetoautojen omapainoissa esiintyy valintakohtaisesti hurjalta tuntuvia , jopa 2000 kilonkin kantavuuseroja. - Omapainot vaihtelevat välillä 12.000 kg - 14.000 kg nosturihydrauliikalla varustettuina.
Kuormatilaeroihin vaikuttaa auton runkokorkeus apurunkorakenteen päälle (1,1m -1.35 m), sekä valittu pankkotyyppi. Kuormapinta-alojen kokoero on monasti jopa yli 1.2 m2 , = noin kolme kourallista / nippu. Tämä erotus on arvioitu saman korkuisilla 4.4m autoilla. Kuormatilakokoero 1,2m2 autossa vastaa 6 m kuormapituudella 7.2 kehyskuution tilavuuseroa ja noin kolmen tonnin kuormapainoeroa. XXhj.8.9.2024
Tiedustelut ja toimituksemme 24/7: Heikki Jokela 050 4129 024 Markku Hirvi 0400 148 584 Esko Leppänen 040 5153 716
|