Vetoauton oikeaoppiset mitoitukset tuovat helppokäyttöisyyttä ja rahaa.
17.09.2024 11.00 Vetoauton räätälöinti optimaaliseksi käyttäjän ja käyttöolosuhteitten tarpeille vaatii ammattitaitoa ,tietoa, ja nykytekniikkaa. Nykytekniikka tuo koko yhdistelmän ja kokonaistarpeitten yhteensovittamisen , - ja tarkan optimoinnin mahdolliseksi.
Yhdistelmän ja vetoauton mitoitus tietokoneella on perusta oikeaan , käyttäjän tarpeitten mukaiseen ratkaisuun pääsemiselle. Siltasääntö määrittelee ääriakselivälit yhdistelmään ja ajoneuvoihin - ajettavan raakapuun mitat määrittelee teollisuus , ja nämä mitat yhdessä määrittelevät ajoneuvojen kuormatilatarpeet.
Kuormain tuo lisävaatimuksia koko yhdistelmän mitoitukselle käyttötarpeitten ja ulottumatarpeitten , sekä painojakauman osalta . Nosturin kiinnitys siirrettävyys ja irroitustarve on arvioitava, sekä se on oltava tiedossa jo optimointivaiheessa. - Kuormaimen tyyppiin ja sen kiinnitykseen sekä hyttitarpeeseen vaikuttaa tottumukset ja käyttöolosuhteet. Lisäksi kuormaimen vaikutukset vetoauton painopisteisiin eri tilanteissa määrittää onko nosturi perinteinen, vaikko zeta , ja lisähuomiota vaatii myös nosturitelineen toiminnot.
Kuvasta linkki Faceen !!!
Vetoauton räätälöinti tulojen ja käyttöturvallisuuden kannalta oikeaksi on monimutkainen yhtälö, jonka oikeaan ratkaisuun pääsemiseksi kannattaa ottaa selkoa ja varata aikaa. Valittuja tuotteita käytetään seuraavat 5-10 vuotta ja jokainen säästetty pienikin osatekijä tuo pakettiin sen vaatimia tuloja ja erityisominaisuuksia.
Heikki Jokela 050 4129 024 Facebook
Ps. Yhsistelmän tarkka "työtapakohtainen" mitoitus helpottaa , ja mahdollistaa yhdistelmän lastauksenm akselipainojen ja kokonaispainojen mukaisesti.- Vetoautojen vaihtoehtoina tridem, trippeli ja 2+2., mutta mikä näistä on tuottavin, -ja turvallisin???
|