Pankkomäärien ja nippuvälien minimoinnista "löytyy" rahaa - ja paljon löytyykin.
17.09.2024 15.00 Puunajossa välinevalinnoilla on suuri merkitys kantavuuteen, kuormatilakokoon, ja jopa ilmavastuksiinkin. Kaikilta muilta osin tasavertaisissa kuljetus suoritteissa nämä yksin kaluston määräämät tekijät saattavat tuoda ratkaisevan kokoluokan lisätuloksen, tai pahimmillaan isot menetykset.
---------------------------------------------------------- Mutta mitä nuo kolme kehityspakettia = 1,kantavuus, 2.kuormatilakoko ja 3.aeromuotoilun säästot , ovat tuottavuuksiensa suuruusluokiltaan??? ----------------------------------------------------------
1. Nippuväleissä on rahaa.
Puutavaran nippuladonnassa on selvää rahaa, ja joka kuormalla onkinm sekä sitä enemmän, mitä pitemmät kuormassa.ajomatkat ovat.
Optimaalinen nippuladonta tuo euroja kahta kautta - ilmavastuksen- ja koiskuorman minimoinnin kautta. - Vaikutus tuottavuuteen on 3% - 12% , riippuen ajomatkasta ja korjaustasosta.
2. Pankkomäärän minimoinnissa on rahaa.
Kymmenen vuoden kuluttua pankkomäärä ja nippuvälikoko on tässä- ja rahaa säästyy kaikilla pankkomerkeillä.
Tämä 3+6 muutos on heti mahdollinen, ja tuottaa lisäeuroja "pomminvarmasti".
Kantavuus kasvaa, ja kulutus pienenee kahden pankon verran - niin ja luonto sekä liikenne kiittää!!!
Pankkomäärä on liki poikkeukstta mahdollista vähentää 4+8 :sta 4+6 :een. Tämä käy jo kaikissa ajoissa, ja rahaa alkaa säästyä , sekä nurkalla on valmiina kaksi varapankkoa purkuvauriota tai haaveria vastassa. - Suurin etu saadaan lopulta 2+4 pankon järjestelmästä.- Tämä siis kaikilla pankkomalleilla !!! XXhj.17.9.2024
|