MAN kattavasti esillä Saksan IAA hyötyautonäyttelyssä

18.09.2024 15.00

man_iaa_2024.jpg

MAN Truck & Bus siirtyy IAA 2024 -messuilla uuteen aikakauteen: mottona ”Simplifying Business” (liiketoiminnan yksinkertaistaminen) yritys esittelee ensimmäistä kertaa koko kuorma-autojen voimalinjavalikoimansa sähkö-, vety- ja dieseltekniikalla. MAN eTGL on maailman ensiesittelyssä: sähkökäyttöinen 12-tonninen kuorma-auto täydentää MANin sähkökäyttöisten kuorma-autojen valikoimaa kevyillä jakelukuljetuksilla. eTGL:n myötä MAN tarjoaa nyt asiakkailleen täydellisen valikoiman sähkökäyttöisiä kuorma-autoja 12 tonnista 50 tonniin - mukaan lukien niihin liittyvä konsultointi ja palvelut, jotka myös esitellään. 

MAN hTGX -vetypolttomoottori täydentää päästötöntä valikoimaa erikoissovelluksiin. MAN on ensimmäinen eurooppalainen kuorma-autovalmistaja, joka lanseeraa vuodesta 2025 alkaen vetypolttomoottorilla varustetun piensarjan. 

MAN-puoliperävaunun vetoautojen perinteisen dieselkäytön innovaatiot mallivuodesta 2025 alkaen keskittyvät polttoaineenkulutuksen ja CO2-päästöjen vähentämiseen jopa neljällä prosentilla. Tämän mahdollistavat erittäin tehokas, täysin uudelleen kehitetty PowerLion-ajovoimalinja uudella D30-moottorilla, joka perustuu TRATON GROUPin yhteiseen komponenttialustaan, uusi MAN TipMatic 14 -vaihteisto ja aerodynaamiset toimenpiteet. 

Sähkökäyttö on MAN Truck & Busin tärkein voimalinjatekniikka. 

”Vaikka CO2-vapaaseen tavaraliikenteeseen siirtymiselle on ominaista useat eri voimalinjatekniikat, keskitymme selvästi sähköiseen liikkuvuuteen pääasiallisena voimalinjatekniikkana”, sanoo MAN Truck & Busin toimitusjohtaja Alexander Vlaskamp. ”Vetypolttomoottori voi olla hyödyllinen lisä erikoissovelluksiin, samoin kuin polttokennovoimalinja, joka on tällä hetkellä vielä kehitteillä. Lisäksi dieselmoottorilla on edelleen tärkeä rooli koko 

muutosprosessin ajan, kunnes se korvataan kokonaan. Siksi olemme tehneet siitä entistäkin tehokkaamman, taloudellisemman ja CO2-päästöiltään pienemmän täysin uudella PowerLion-voimansiirrolla ja uudella D30-moottorilla. Se perustuu TRATON GROUPin yhteiseen moottorialustaan ja on kehitysosastojemme tiiviin yhteistyön konkreettinen tulos. MANilla valmistamme poltto- ja sähkökäyttöisiä kuorma-autoja samalla sarjatuotantolinjalla, minkä ansiosta voimme reagoida joustavasti kysynnän siirtymiseen kohti sähkökäyttöisiä kuorma-autoja. Jotta sähkövoimalinjaan siirtyminen onnistuisi, latausinfrastruktuurin laajentamisen on kuitenkin oltava ehdoton prioriteetti poliitikoille, infrastruktuurin ylläpitäjille ja valmistajille.” 

eTGL juhlii maailman ensiesitystään IAA:lla. 

MAN Truck & Bus esittelee uuden MAN eTGL:n ensimmäistä kertaa IAA 2024 -messuilla. Sähkökäyttöinen 12-tonninen kuorma-auto täydentää MANin sähkökuorma-autovalikoimaa kevyisiin jakelukuljetuksiin. Jopa 235 kilometrin toimintasäde, noin 30 minuutin pikalataus ja jopa 6 600 kilon hyötykuorma korista riippuen tarjoavat ihanteellisen yhdistelmän hiljaiseen ja paikallisesti CO2 -vapaaseen kuljetukseen kaupunkien tavaralogistiikassa elintarvikeketjuille, jälleenmyyjille tai catering-alan yrityksille. Yhdessä eTGS:n ja eTGX:n kanssa MAN tarjoaa nyt uuden eTGL:n myötä koko kokonaispainovalikoiman 12 tonnista 50 tonniin täysin sähköisesti. Verrattain alhaiset toimintasäteen vaatimukset, mahdollisuus varikkolataukseen logistiikkakeskuksissa ja polttomoottorikäyttöisten kuorma-autojen lisääntyvät melu- ja päästörajoitukset kaupunkien keskustoissa tekevät kaupunkien jakelukuljetuksista tärkeän lähtökohdan siirtymiselle sähköiseen liikkuvuuteen. MAN eTGL laajentaa huomattavasti jo nyt lukemattomia eTruck-kokoonpanovaihtoehtoja. 

MANin eTruck-valikoima kasvaa merkittävästi 

eTGL:n ”raskaat” veljekset - MAN eTGX ja MAN eTGS - soveltuvat kaikkien asiaankuuluvien toimialojen, koriratkaisujen ja kuljetustehtävien vaatimuksiin. Kolmen, neljän, viiden tai kuuden modulaarisesti yhdistettävän ja vaihtelevasti sijoitettavan akun ansiosta 18-28 tonnin painoiset MAN eTGX- ja MAN eTGS-alustat, joissa on valinnaisesti 333, 449 tai 544 hevosvoimaa sähkötehoa, tarjoavat asiakkaille entistäkin enemmän joustavuutta. MAN esittelee IAA-messuilla ensimmäistä kertaa myös MAN eTGX 6x2 -alustaan tarkoitetun akkuasetelman, jossa on seitsemäs suurjänniteakku. Seitsemännen akun kapasiteetti on 623 kWh (560 kWh käytettävissä), ja se kasvattaa toimintasädettä vielä kerran merkittävästi: ajotehtävästä riippuen toimintasäde on noin 650 km ilman latausta. Lisäakkujen tehoa voidaan luonnollisesti käyttää myös lisälaitteiden käyttämiseen. Seitsemännen akun asentaa MAN Individual. 

MAN eTGX- ja MAN eTGS-malleja valmistellaan tulevaan MCS-megawattilatausstandardiin, jossa lataus on jopa 1000 kW ja joka mahdollistaa lataamisen kuljettajan ajotauon aikana. Tämä mahdollistaa jopa 800 kilometrin päivittäisen toimintasäteen kuudella akulla varustetussa kokoonpanossa, mikä riittää myös tyypillisiin pitkän matkan kuljetussovelluksiin. Tämä on yksi syy siihen, miksi asiakkaiden kiinnostus on jo nyt suurta: noin 2300 kyselyä ja tilausta on jo saatu, mukaan lukien 100 ajoneuvon suurtilaus Ranskasta. 

Investoinnit latausalueisiin ja latausasemiin 

Kilpailukykyisten BEV-ajoneuvojen lisäksi latausinfrastruktuurilla on ratkaiseva rooli sähköisen liikkuvuuden yleistymisessä. Latausinfrastruktuurin yhteisyritys Milence, jossa MAN on mukana osana TRATON GROUPia Daimler Truckin ja Volvo Trucksin ohella, avasi äskettäin yhden ensimmäisistä suurista kuorma-autojen latausasemista Antwerpenin satamassa. Yhteensä 1700 latauspistettä on tarkoitus luoda lähivuosina valmistajien omasta aloitteesta. Vuoteen 2030 mennessä tarvitaan yhteensä 50 000 latauspistettä, jotta sähkökäyttöisten kuorma-autojen määrä voi kasvaa jatkuvasti. 

Osana uutta kumppanuuttaan energiayhtiö E.ON ja MAN Truck & Bus perustavat eri puolille Eurooppaa noin 170 latauspaikkaa, joissa on noin 400 latauspistettä sähkökuorma-autojen julkista latausta varten. E.ON ja MAN investoivat uusiin latauspaikkoihin, joita rakennetaan MANin nykyisen huoltoverkoston yhteyteen ja joissa myös muiden valmistajien hyötyajoneuvot voivat ladata julkisesti. Pelkästään Saksaan on suunnitteilla noin 125 latauspaikkaa. Näin luodaan maan tähän mennessä laajin valtakunnallinen raskaiden hyötyajoneuvojen julkinen latausverkosto. E.ON ja MAN rakentavat lisää latauspaikkoja esimerkiksi Itävaltaan, Yhdistyneeseen kuningaskuntaan, Tanskaan, Italiaan, Puolaan, Tšekin tasavaltaan ja Unkariin. E.ON on jo ottanut käyttöön kaksi latauspistettä MAN-huollon toimipisteessä Berlin-Wildaussa, ja kaksi muuta toimipistettä (Karlsfeld ja Fürstenwalde) otetaan käyttöön vain muutama kuukausi ilmoituksen jälkeen. 

MAN on ensimmäinen valmistaja, joka tuo markkinoille vetypolttomoottorilla varustettuja kuorma-autoja. 

Samanaikaisesti sähköisen liikkuvuuden lisäämisen kanssa MAN kehittää vetyteknologiaa täydentävänä päästöttömänä ratkaisuna erityissovelluksiin, kuten raskaaseen liikenteeseen tai alueille, joilla latausinfrastruktuuria on vaikea toteuttaa. MAN esittelee IAA-messuilla prototyypin vetykäyttöisestä polttomoottoriautosta, jota toimitetaan asiakkaille Saksassa, Alankomaissa, Norjassa, Islannissa ja tietyissä Euroopan ulkopuolisissa maissa ensimmäistä kertaa MAN hTGX -nimellä pienessä, aluksi 200 ajoneuvon sarjassa vuodesta 2025 alkaen. Se täyttää sähkökäyttöisen vastineensa tavoin tiukat kriteerit nollapäästöisenä ajoneuvona. 

Erittäin tehokas tavanomainen voimalinja siirtymävaiheessa 

Uudella Power Lion -voimalinjajärjestelmällä MAN tuo MAN TGX- ja TGS-puoliperävaunullisiin vetoautoihin erittäin tehokkaan voimansiirron, joka vastaa perinteisten polttomoottorikäyttöisten kuorma-autojen jatkuvaan kysyntään teknologisessa siirtymässä päästöttömiin voimalinjaihin. TRATON GROUPin niputetun teknologiaosaamisen pohjalta erityisesti MAN-ajoneuvoja varten kehitetyllä moottorilla saavutetaan huomattava polttoaineen lisävähennys ja siten jopa 4 prosentin hiilidioksidivähennys myös uuden MAN TipMatic 14 -vaihteiston, uuden sukupolven jarrujen ja aerodynaamisten toimenpiteiden avulla. Ajoneuvon koko käyttöiän aikana tämä merkitsee nykyisillä dieselhinnoilla arvioituna yli 20 000 euron kustannussäästöä ja jopa 35 tonnin CO2-säästöä. Maissa, joissa on CO2-maksu, se voi myös tarjota lisäsäästöjä kilometrikustannuksissa luokittelemalla ne erittäin edullisiin tiemaksuluokkiin. 

Uusimmat turvallisuus- ja avustinjärjestelmät 

Hiilidioksidipäästöjen vähentämisteknologioiden lisäksi IAA:ssa keskitytään uusiin avustinjärjestelmiin. MAN on valmistanut vuoden 2024 alusta lähtien sarjatuotannossa oleviin kuorma-autosarjoihinsa jalankulkijoiden ja pyöräilijöiden havaitsemisjärjestelmän, EBA-hätäjarrutusavustimen kolmannen sukupolven ja kääntymisavustimen, joka suojaa kaikkein haavoittuvimpia tienkäyttäjiä, ja toukokuussa Transpotec-messuilla esiteltiin MAN TGE-pakettiauton uusi versio, jossa on laaja valikoima uusia turvallisuus- ja avustustoimintoja. Näihin kuului muun muassa Cruise Assist Plus -järjestelmä, jossa on Emergency Assist -toiminto. Hätäavustin tarkkailee jatkuvasti kuljettajan toimintaa. Jos tämä ei toteudu, järjestelmä voi pysäyttää ajoneuvon ja sen jälkeen turvata sen (aktivoida hätävilkut, antaa eCall-kutsun, avata ovet). 

MAN kestävän kehityksen mukaisella osastorakentamisella IAA 2024 -messuilla 

Maanteiden tavaraliikenteen hiilidioksidipäästöjen vähentäminen on MANin painopisteenä IAA Transportation 2024 -messuilla. Kestävän kehityksen ajatus näkyy myös MANin messuosaston suunnittelussa hallissa 12. Uudelleenkäytettävät materiaalit, jotka palautetaan tapahtuman jälkeen 

kiertoon, ovat keskeisessä asemassa osastorakentamisessa. Tällä tavoin - kiertotalouden hengessä ja pitkän aikavälin arvonluonnin vuoksi - jätteet minimoidaan ja tuotteiden ja materiaalien elinkaarta pidennetään. Esimerkiksi messuosaston varusteissa käytetään laminaatin ja muovin sijasta alumiinia, mattolaattoja, puuta ja lasia. Painettuja mainoksia vähennetään minimiin, ja osastojen henkilökunnalla on paperiset nimikyltit. 

Rakenteet varastoidaan IAA:n jälkeen ja niitä käytetään muilla messuilla. Suurin osa kalusteista ja laitteista on vuokrattuja. Ostetut kasvit istutetaan MANin Münchenin toimipisteeseen tai sijoitetaan toimistoon IAA:n jälkeen. Tarkan laskennan pitäisi varmistaa, että päivän päätteeksi ei jää ruokaa yli. Jos kaikkia suunniteltuja annoksia ei kuitenkaan ole syöty, ne lahjoitetaan ruokapankkiin eikä niitä heitetä pois. Ateriat ja välipalat jaetaan paperipakkauksissa, juomat tarjoillaan kuppeihin ja laseihin paperimukien sijaan. Jokaiselle MAN-henkilöstön jäsenelle annetaan uudelleentäytettävä vesipullo, joka täytetään vesihana-asemalla. 

19.09.2024 18.00"Triplavaimennin" on onnistunut tuote - kovan työn tulos ja täysin "napakymppi".
19.09.2024 17.00IAA 2024: Scania esittelee yhtenäisen modulaarisen huolto- ja korjaussopimusmallin kaikkialla Euroopassa
19.09.2024 15.00XXL liukulevy on lajinsa ehdoton ykkönen. .
19.09.2024 13.00Kiinnikekorkeuksien vaikutus hyötykorkeuteen
19.09.2024 11.00IAA 2024: Scania esittelee yhtenäisen modulaarisen huolto- ja korjaussopimusmallin kaikkialla Euroopassa
19.09.2024 9.00XXL - Tolppien liukuestepinnat- lisäturvallisuutta äkkijarrutuksissa ja törmäyksissä.
19.09.2024 7.00Tuomaristo päätyi sähköön - Mersusta vuoden kuorma-auto
19.09.2024 3.00Raumalle avattu raskaan liikenteen kaasuasema
19.09.2024 0.07Suomen Pankin väliennuste: Talouden elpyminen vaimeaa
18.09.2024 18.00Kuumasinkityksessä puutavarayhdistelmien osalta kasvua rajoittaa allaskooko, ja vanhan tekniikan pankkojen soveltumattomuus.
18.09.2024 17.00Volkswagen esittelee laajan valikoiman uusia hyötyautomalleja IAA Transportation 2024 -messuilla Hannoverissa
18.09.2024 15.00MAN kattavasti esillä Saksan IAA hyötyautonäyttelyssä
18.09.2024 13.00IAA 2024: Renault Master H2 -vetyauto sarjatuotantoon loppuvuodesta 2025
18.09.2024 12.00Kiinnikkeitten korkeuksissa on unohdettu niitten haittatekijät.
18.09.2024 11.00Kuumasinkitys tekee teräksestä ruostumattoman ja lujuutensa säilyttävän.
18.09.2024 10.20Tiesitkö, että myös kiinnikkkorkeuksissa on suuria eroja !!!
18.09.2024 9.00Sinkitys on metallin päällystämistä korroosiolta suojaavalla sinkkikerroksella
18.09.2024 7.00Tampereella Suomen osaavin Volvo ja Renault Trucks huolto
18.09.2024 3.00Muovittomuus on jo kaikkien Suomen pankkovalmistajien pikku osissa , ja Ruotsissakin pulteissa.
18.09.2024 0.07Scania kattavalla kalustolla IAA-näyttelyssä
17.09.2024 18.00Onko sadan tonnin nosturin paikka puitten, ja sidosten välissä kuormassa ???
17.09.2024 17.00Zetanostureitten markkinoilletuloa Suomessa jarruttaa edelleenkin nosturikauppiaat.
17.09.2024 15.00Pankkomäärien ja nippuvälien minimoinnista "löytyy" rahaa - ja paljon löytyykin.
17.09.2024 13.00TimberRoad yhdistelmien kantavuusluokka tehdään minimissään 52- tonnisiksi.
17.09.2024 11.00Vetoauton oikeaoppiset mitoitukset tuovat helppokäyttöisyyttä ja rahaa.
17.09.2024 9.00Syöttöauton nosturitelineen painolla ja hinnalla on tuottavampiakin mahdollisuuksia.
17.09.2024 7.00Kuormaimen tyyppi hakee nyt tilaansa.- Perinteinen-, vaikko zeta???
17.09.2024 3.00Onko perinteinen suorapuomisena kuormassa kuljetettava nosturi tuottava , ja turvallinen - verrattuna Zetaan???
17.09.2024 0.07Tässä aluksi kaksi hyvää Zetasta, jotka puuttuu suorapuomisesta.
16.09.2024 18.00Säästöpuutyökalu auttaa valitsemaan sopivat säästöpuut hakkuualueelta
16.09.2024 17.00Yritysten tekemät investoinnit laskussa useimmilla toimialoilla vuoden 2024 toisella vuosineljänneksellä
16.09.2024 16.0053 hehtaaria suota ennallistetaan Alavudella - vaikutuksia vesistöön, ilmastoon ja luonnon monimuotoisuuteen
16.09.2024 15.00CarbonScape rakentaa Kotkan Sunilaan biografiitti-koelaitoksen
16.09.2024 11.12Tähän keräsimme Terminator - valmisvaraston mitat ja pankkomäärät, sekä pinnoitetilanteen .
16.09.2024 10.00Nyt kannattaa "Terminoida"!!!
16.09.2024 9.00ö. - Tolppien päistäkin löytyy eritasoista turvallisuutta ja kuormatilaa.
16.09.2024 7.00ä. - Vaikuttaako pankkorakenne kuormansidontaan ???
16.09.2024 3.00å. - Pankon kuormattavuus ja ajotukevuus,,
16.09.2024 0.07z. - Tuottavaa kuljetustehoa myös teräspankkojen tuhannen euron hintaluokkaan.
15.09.2024 20.00y. - Kaksi lähes identtistä pankkomallia ja molemmissa kolme lujuusluokkaa.
15.09.2024 19.00x. - Miksi Terminatorien ja 2024 TimberMaxxien tolppien päät on tälläisei???
15.09.2024 18.00w. - Kuumasinkitys on teräspankkojen ehdottomasti paras pinnoite.
15.09.2024 17.00v. - Sinkitykselle on useita vaihtoehtoja
15.09.2024 15.00u.- Kuumasinkittävän kappaleen muotoilu.
15.09.2024 13.00t. - Teräskappaleitten kuumasinkitysprosessi takaa pitkän käyttöiän .
15.09.2024 12.00XXL: - "Tukkipankkotälli" on Suomessa vieläkin vaikea !!??!!hyväksyä.
15.09.2024 11.00s.- Kuumasinkitys, luotettava pinnoite
15.09.2024 10.00XXL : - Terminatoreitten muotoilu.
15.09.2024 9.00r. - Kuumasinkityksellä on 20 vuoden pinnoitetakuu
15.09.2024 7.00q. - Kuumasinkitys on ympäristöystävällinen prosessi, jossa teräkset suojataan sinkillä.
15.09.2024 3.00p. - Sinkitys
15.09.2024 0.07o, - Onko sinkki metalli?
14.09.2024 18.00n. - Sinkki.
14.09.2024 17.00m. - Kuumasinkitys - ruostumaton ja muoviton vaihtoehto Terminatorien ja TimberMaxxien viimeistelyyn.
14.09.2024 15.00l. - Tolppamitan maksimointi ja "Terminointi" kasvattavat yhdistelmän tuottavuutta ja parantavat turvallisuutta.
14.09.2024 13.00k. -Kooste: - "Seitsemän kovaa" ja tuottavaa sekä turvallista Terminator ominaisuutta.
14.09.2024 11.00j. - Nippusidonnan lainmukaiset vaatimukset ovat toteutuakseen oltava kovalla tasolla.
14.09.2024 9.00i. - Kuormansidontalaki asettaa tiukat vaatimukset raakapuunippusidonnalle , ja pankoille, mutta kenen on vastuu.
14.09.2024 7.00h. - Artikkelimme 26.09.2020 : - Kuormansidonta puhuttaa ja sen ohjeistusta ollaan laatimassa. Ryhmän ajatukset alkoivat näkyä lehdistössä jo syksyn 2017 aikana. - Uusi sidontalaki voimaan 2021 .
14.09.2024 3.00g. - Puutavarayhdistelmän nippusidonnan liikenneturvallisuutta on kehitetty voimaantulleen vaatimuspaketin mukaisesti.
14.09.2024 0.07f. - Pankkojen -, ja sen myötä myös nippujen paikallaanpysyvyys on yksi tärkeimmisä sidonnan perustoista.
14.09.2024KATSO TÄSTÄ 13.9. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
13.09.2024 18.00e.- Nippusidonnalle tuli aikanaan uudet määräykset, mutta mikä on tämän hetken tilanne ???
13.09.2024 17.00c. - Kuormansidonnan vaaralliset "sudenkuopat".
13.09.2024 15.00d. - Raakapuuvaunujen 100%:set liukuestepinnat olivat nippusidonnan perusta.
13.09.2024 13.00b. - Puutavaranipun sidonta koostuu kitkapinnoista ja sidontavoimista sekä nipun ladonnasta.
13.09.2024 11.00a. - Vastuullinen raakapuu yhdistelmien nippusidonta on korkeatasoista osaamista.
13.09.2024 9.00Nippuväleistä löytyy rahaa !!!
13.09.2024 7.00Polttoainesäästöjä siis on mahdollista siepata, jopa ilman euronkaan investointia.
13.09.2024 3.00Kyllä "Exteilläkin" voi säästää polttoainetta.
13.09.2024 0.07Löytyykö nippuvälien minimoinnista lisäeuroja???
12.09.2024 18.00Oikea kuormamuoto on polttoaineen säästöä, jopa 5l/100 kuormattuna-ajossa-
12.09.2024 17.00Helppo vertaileva aerotesti kuormatulle nyky-yhdistelmälle.
12.09.2024 15.00Tiesitkö, että nippuvälit voivat lisätä polttoainekuluja jopa 20 litralla !!!
12.09.2024 13.00Nippuväli vaikuttaa sitä negatiivisemmin , mitä isompi se on.
12.09.2024 11.00Nokialle rakenteilla jättimäinen bioterminaali energiapuun säilytykseen ja prosessointiin
12.09.2024 10.0022- metrinen on mitoitettu Suomen metsäautoteitten vaatimusten mukaisesti.
12.09.2024 9.00Mikä rajoittaa yli 22m- pitkien yhdistelmien käyttöä raakapuunajossa ???
12.09.2024 7.00Wihuri Oy Tekninen Kauppa lanseeraa sisälogistiikan kokonaisratkaisuja tarjoavan WiLogin
12.09.2024 3.00Pankkoleveyden 2.60 käyttö tuo 2.5 m3 lisätilan.
12.09.2024 0.07Valmet Automotive itsenäistää sen akkuliiketoiminnan - akkuja valmistetaan jatkossa Ioncor -nimellä
11.09.2024 15.00Oletko miettinyt, miksi vain Terminatorit, ja Timbermaksit saat 100%:sesti muovittomia.
11.09.2024 13.00Suomi on pisimmällä ultralujien terästen sinkitystekniikassa - Saksa, ja Kanada lujien.
11.09.2024 11.00Kuumasinkitty pankko on erittäin korkealaatuisen tiedon ja taidon näyte.
11.09.2024 9.00KUUMASINKITYS ON TALOUDELLINEN JA KESTÄVÄ SUOJA TERÄSPINNOILLE !!!
11.09.2024 7.00Pankkojen pinnoitekkin on osa tuottavuutta ja turvallisuutta: -Kuumasinkitys on ehdottomasti paras, kestävin, ja turvallisin teräksisten pankkojen pinnoitusmenetelmä.
11.09.2024 3.00Raakku eli jokihelmisimpukka
11.09.2024 0.07Metsäteollisuudelta useita uusia luontoa suojelevia kehitysehdotuksia
11.09.2024Wihuri Oy Tekninen Kauppa lanseeraa sisälogistiikan kokonaisratkaisuja tarjoavan WiLogin
10.09.2024 18.00Jarkko Jylhä Driftingin SM Pro -luokan Suomen mestariksi
10.09.2024 17.00Hyundai Bayon Cross - uusi vaihtoehto pienten katumaasturien markkinaan
10.09.2024 15.00"Nippusidonnassa on vaarallisia vajavaisuuksia".
10.09.2024 13.00Piennartasanteet edesauttavat suometsien puunkorjuuta
10.09.2024 11.00CoverB-OF - uusi yhdistelmätela Olofsfors -telamallistoon
10.09.2024 9.00Pankkojen omapainoista puhutaan, mutta yhdistelmäpainot unohdetaan.
10.09.2024 8.00Kuka korvaa nippusidonnasta aiheutuneet vahingot ???
10.09.2024 7.00Artikkelimme vuodelta 2019: - "Puutavaranipun sidonta on liukuestepintojen, kuormasiteitten ja nippuladonnan yhteispeliä".
10.09.2024 3.00Tehdaspunnituksissa oli 80/90-luvulla kuormakoot liki samoja. Yhdistelmien kokonaispainoylitykset johtuivat alustapainoeroista.
10.09.2024 0.07TimberRoad - projektin kalusto.
09.09.2024 18.00Kuormaimet kaipaavat pikku säätöä molemmissa uuden tekniikan kuljetuslaitteissamme.

Näytä lisää »