Terminator ja TimberMaxx - ruosteenesto .

03.09.2024 7.00

Terminator XXL 8.8 ZINC

Terminator ja TimberMaxx pankkomalliston suunnittelussa ruosteenesto-ominaisuuksille on laskettu erittäin suuri painoarvo.- Tämä tietoisena siitä,että markkinoinnissa vertailutuoteena on eloksoitu alumiinipankko ja rasitteena vanhanmallisten teräspankkojen ruostumishistoria sekä tulevat vaatimukset muovittomuudesta.

Alumiinipankko ei ruostu, se patinoituu.

dscf4139.jpg

Alumiinipankko on pehmeäpintainen , joten puutavarakuormatilana se on altis kouravaurioille.Pinnoista lähtee paloja ja purkukone aiheuttaa pitkiä syviä naarmuja.Nämä pintavauriot eivät näy äkkipäältä katsoen häiritsevinä värieroina. Pankko pysyy siistinä vuosia.

Vanhanmalliset teräspankot halvalla maalattuna ruostuvat rumasti.

ruoste_fotest_kukkamokopio.jpg

Teräspankkojen yksi suurin ongelma on ollut ruostuminen ja ruosteenestomaalien vastuuton käyttö. Huolimattomasti hiekkapuhalletut ja joskus täysin hiekkapuhaltamattomat pankot on pahimmillaan maalattu vain pintamaalilla ruiskuttaen niihin ohut juuri ja juuri peittävä maalikerros.Näitä "kuppaisen" näköisiä pankkoja on vielä nytkin jokapäiväisessä liikenteessä. Ruukin säänkestävästä Optim 960 W teräksestä valmistetut tuotteet eivät ole tällaisia.

Vanhanmallinen teräspankko ruostuu myös sisältä.

ruostevaurio.jpgMoni on huomannut myös sen, että vanhanmalliset pankot alkavat ohentua sisältäpäin sitämukaa, kun  ruostuminen etenee.Nopeimmin ja pahiten tämä tulee ilmi pankkokiinnitysten kohdalla , kun pankkorungot alkavat joustaa ja taipua, eikä ne enää kestä käytössä.Pankot alkavat menettää lujuutensa jo muutaman vuoden  käytön jälkeen.

Terminator XXL mallistossa on  ruostuminen estetty raaka-ainevalinnoin ja vastuullisella pintakäsittelyllä.

xxl_pintak_sinkki2.jpgTerminator XXL pankkojen valmistus aloitettiin tasan viisi vuotta sitten valitsemalla raaka-aineeksi kuumasinkitty Ruukin Optim 900 QC - ultraluja teräs.Tämä siksi, että pystyimme vastuullisesti valmistamaan kevyen ja lujan teräspankon , jossa saimme käyttää teräksen ominaisuudet täysin hyödyksi. - Tämä siksi, että ruostuminen oli estetty vuosikymmeniksi eteenpäin.

Terminator XXL pankoissa alettiin siirtyä SSAB:n uusimpaan Optim 960 (QC)W kuljetusvälineteräkseen heti ensimmäisistä valmistuseristä alkaen. Ruukin ultraluja teräsmallisto sai tuolloin tuotevalikoimaansa ensimmäisen pankkomateriaalin, jolla on hyvät mahdollisuudet selvitä alumiinipankkojen kanssa myös ulkonäön säilymisen suhteen.

Terminator XXL pankoissa on nyt käytössä yksinomaan Ruukin Optim 960 W teräs, joka on ns.säänkestävää terästä, joka patinoituu paljailta pinnoiltaan (pankon sisäpinnat) ja peittyy patinakerroksella myös niiltä pinnpiltaan, jotka kolhiintuvat kovasta käytöstä.

Terminator ja TimberMaxx pankot viimeistellään erityisellä huolella ruostumattomaan  laatuluokkaan.

xxl_pankkoniput_punainan_ja_hopealakka

Terminator ja TimberMaxx pankkojen valmistuksessa ja tuotteen viimeistelyssä on huomioitu pankon vastuullinen kilpailuasetelma alumiinipankkojen pintakäsittelylaadun ja kilpailukykyisen painon kanssa.

Ruosteenestokäsittelymme on jo käsite.

Ensimmäinen kuumasinkittu kokonainen varustepaketti tehtiin 2000 luvun alussa.

Terminator ja TimberMaxxpankkojen ruosteenesto-käsittely on jo käsite. Pulverointimme on kehitetty huippuunsa ja täysin muovittoman pinnoitteen testaukset aloitimme 20 vuotta sitten ja nyt pystymme vastaamaan Metsäteollisuuen muovittomuusvaatimuksiin. Tuotannossamme on täysin muovittomien pankkojen toimitukset  aloitettu uudelleen jo alkuvuodesta  2022   alkaen. XXhj.3.9.2024 

Pankkomyynti:

Nanopinnoitus tekee kiiltoa pysyväksi.

Heikki Jokela
050 4129 024
Markku Hirvi
0400148 584
Esko Leppänen
040 5153716








16.09.2024 18.00Säästöpuutyökalu auttaa valitsemaan sopivat säästöpuut hakkuualueelta
16.09.2024 17.00Yritysten tekemät investoinnit laskussa useimmilla toimialoilla vuoden 2024 toisella vuosineljänneksellä
16.09.2024 16.0053 hehtaaria suota ennallistetaan Alavudella - vaikutuksia vesistöön, ilmastoon ja luonnon monimuotoisuuteen
16.09.2024 15.00CarbonScape rakentaa Kotkan Sunilaan biografiitti-koelaitoksen
16.09.2024 11.12Tähän kerä Terminatorin valmisvaraston mitat ja pankkomäärät, sekä pinnoitetilanteen .
16.09.2024 10.00Nyt kannattaa "Terminoida"!!!
16.09.2024 9.00ö. - Tolppien päistäkin löytyy eritasoista turvallisuutta ja kuormatilaa.
16.09.2024 7.00ä. - Vaikuttaako pankkorakenne kuormansidontaan ???
16.09.2024 3.00å. - Pankon kuormattavuus ja ajotukevuus,,
16.09.2024 0.07z. - Tuottavaa kuljetustehoa myös teräspankkojen tuhannen euron hintaluokkaan.
15.09.2024 20.00y. - Kaksi lähes identtistä pankkomallia ja molemmissa kolme lujuusluokkaa.
15.09.2024 19.00x. - Miksi Terminatorien ja 2024 TimberMaxxien tolppien päät on tälläisei???
15.09.2024 18.00w. - Kuumasinkitys on teräspankkojen ehdottomasti paras pinnoite.
15.09.2024 17.00v. - Sinkitykselle on useita vaihtoehtoja
15.09.2024 15.00u.- Kuumasinkittävän kappaleen muotoilu.
15.09.2024 13.00t. - Teräskappaleitten kuumasinkitysprosessi takaa pitkän käyttöiän .
15.09.2024 12.00XXL: - "Tukkipankkotälli" on Suomessa vieläkin vaikea !!??!!hyväksyä.
15.09.2024 11.00s.- Kuumasinkitys, luotettava pinnoite
15.09.2024 10.00XXL : - Terminatoreitten muotoilu.
15.09.2024 9.00r. - Kuumasinkityksellä on 20 vuoden pinnoitetakuu
15.09.2024 7.00q. - Kuumasinkitys on ympäristöystävällinen prosessi, jossa teräkset suojataan sinkillä.
15.09.2024 3.00p. - Sinkitys
15.09.2024 0.07o, - Onko sinkki metalli?
14.09.2024 18.00n. - Sinkki.
14.09.2024 17.00m. - Kuumasinkitys - ruostumaton ja muoviton vaihtoehto Terminatorien ja TimberMaxxien viimeistelyyn.
14.09.2024 15.00l. - Tolppamitan maksimointi ja "Terminointi" kasvattavat yhdistelmän tuottavuutta ja parantavat turvallisuutta.
14.09.2024 13.00k. -Kooste: - "Seitsemän kovaa" ja tuottavaa sekä turvallista Terminator ominaisuutta.
14.09.2024 11.00j. - Nippusidonnan lainmukaiset vaatimukset ovat toteutuakseen oltava kovalla tasolla.
14.09.2024 9.00i. - Kuormansidontalaki asettaa tiukat vaatimukset raakapuunippusidonnalle , ja pankoille, mutta kenen on vastuu.
14.09.2024 7.00h. - Artikkelimme 26.09.2020 : - Kuormansidonta puhuttaa ja sen ohjeistusta ollaan laatimassa. Ryhmän ajatukset alkoivat näkyä lehdistössä jo syksyn 2017 aikana. - Uusi sidontalaki voimaan 2021 .
14.09.2024 3.00g. - Puutavarayhdistelmän nippusidonnan liikenneturvallisuutta on kehitetty voimaantulleen vaatimuspaketin mukaisesti.
14.09.2024 0.07f. - Pankkojen -, ja sen myötä myös nippujen paikallaanpysyvyys on yksi tärkeimmisä sidonnan perustoista.
14.09.2024KATSO TÄSTÄ 13.9. LÄHETYS! Ammattilehden Hyviä uutisia! tarjoaa kuljetus-, maarakennus- ja metsäalan tuoreet kuulumiset
13.09.2024 18.00e.- Nippusidonnalle tuli aikanaan uudet määräykset, mutta mikä on tämän hetken tilanne ???
13.09.2024 17.00c. - Kuormansidonnan vaaralliset "sudenkuopat".
13.09.2024 15.00d. - Raakapuuvaunujen 100%:set liukuestepinnat olivat nippusidonnan perusta.
13.09.2024 13.00b. - Puutavaranipun sidonta koostuu kitkapinnoista ja sidontavoimista sekä nipun ladonnasta.
13.09.2024 11.00a. - Vastuullinen raakapuu yhdistelmien nippusidonta on korkeatasoista osaamista.
13.09.2024 9.00Nippuväleistä löytyy rahaa !!!
13.09.2024 7.00Polttoainesäästöjä siis on mahdollista siepata, jopa ilman euronkaan investointia.
13.09.2024 3.00Kyllä "Exteilläkin" voi säästää polttoainetta.
13.09.2024 0.07Löytyykö nippuvälien minimoinnista lisäeuroja???
12.09.2024 18.00Oikea kuormamuoto on polttoaineen säästöä, jopa 5l/100 kuormattuna-ajossa-
12.09.2024 17.00Helppo vertaileva aerotesti kuormatulle nyky-yhdistelmälle.
12.09.2024 15.00Tiesitkö, että nippuvälit voivat lisätä polttoainekuluja jopa 20 litralla !!!
12.09.2024 13.00Nippuväli vaikuttaa sitä negatiivisemmin , mitä isompi se on.
12.09.2024 11.00Nokialle rakenteilla jättimäinen bioterminaali energiapuun säilytykseen ja prosessointiin
12.09.2024 10.0022- metrinen on mitoitettu Suomen metsäautoteitten vaatimusten mukaisesti.
12.09.2024 9.00Mikä rajoittaa yli 22m- pitkien yhdistelmien käyttöä raakapuunajossa ???
12.09.2024 7.00Wihuri Oy Tekninen Kauppa lanseeraa sisälogistiikan kokonaisratkaisuja tarjoavan WiLogin
12.09.2024 3.00Pankkoleveyden 2.60 käyttö tuo 2.5 m3 lisätilan.
12.09.2024 0.07Valmet Automotive itsenäistää sen akkuliiketoiminnan - akkuja valmistetaan jatkossa Ioncor -nimellä
11.09.2024 15.00Oletko miettinyt, miksi vain Terminatorit, ja Timbermaksit saat 100%:sesti muovittomia.
11.09.2024 13.00Suomi on pisimmällä ultralujien terästen sinkitystekniikassa - Saksa, ja Kanada lujien.
11.09.2024 11.00Kuumasinkitty pankko on erittäin korkealaatuisen tiedon ja taidon näyte.
11.09.2024 9.00KUUMASINKITYS ON TALOUDELLINEN JA KESTÄVÄ SUOJA TERÄSPINNOILLE !!!
11.09.2024 7.00Pankkojen pinnoitekkin on osa tuottavuutta ja turvallisuutta: -Kuumasinkitys on ehdottomasti paras, kestävin, ja turvallisin teräksisten pankkojen pinnoitusmenetelmä.
11.09.2024 3.00Raakku eli jokihelmisimpukka
11.09.2024 0.07Metsäteollisuudelta useita uusia luontoa suojelevia kehitysehdotuksia
11.09.2024Wihuri Oy Tekninen Kauppa lanseeraa sisälogistiikan kokonaisratkaisuja tarjoavan WiLogin
10.09.2024 18.00Jarkko Jylhä Driftingin SM Pro -luokan Suomen mestariksi
10.09.2024 17.00Hyundai Bayon Cross - uusi vaihtoehto pienten katumaasturien markkinaan
10.09.2024 15.00"Nippusidonnassa on vaarallisia vajavaisuuksia".
10.09.2024 13.00Piennartasanteet edesauttavat suometsien puunkorjuuta
10.09.2024 11.00CoverB-OF - uusi yhdistelmätela Olofsfors -telamallistoon
10.09.2024 9.00Pankkojen omapainoista puhutaan, mutta yhdistelmäpainot unohdetaan.
10.09.2024 8.00Kuka korvaa nippusidonnasta aiheutuneet vahingot ???
10.09.2024 7.00Artikkelimme vuodelta 2019: - "Puutavaranipun sidonta on liukuestepintojen, kuormasiteitten ja nippuladonnan yhteispeliä".
10.09.2024 3.00Tehdaspunnituksissa oli 80/90-luvulla kuormakoot liki samoja. Yhdistelmien kokonaispainoylitykset johtuivat alustapainoeroista.
10.09.2024 0.07TimberRoad - projektin kalusto.
09.09.2024 18.00Kuormaimet kaipaavat pikku säätöä molemmissa uuden tekniikan kuljetuslaitteissamme.
09.09.2024 17.00"Paluu alku historiaan ." : - Ensimmäisessä rakentamassani yhdistelmässä oli 2-akselinen vaunu, kolmiakselinen auto ja 7m ulottuvuuden kuormain.
09.09.2024 15.00"Paluu tulevaisuuteen": -TimberRoad kehitystyö aloitetaan perävaunumallistosta.
09.09.2024 13.00TimberRoad perävaunu???
09.09.2024 11.00Suomalainen Novatron kehittää tekoälyyn perustuvia koneohjausratkaisuja EU:n rahoittamassa XSCAVE-hankkeessa
09.09.2024 9.00Metsäkoneiden oikeat telavalinnat tärkeässä roolissa puunkorjuussa
09.09.2024 7.00TimberRoad yhdistelmämallien synty .
09.09.2024 3.00Kirjalansalmen sillan rekkojen odotusalueelle ajoon tulee muutoksia Paraisten päässä syksyn aikana
09.09.2024 0.07Mikä on TimberRoad - projekti ???
09.09.2024KATSO TÄSTÄ - Hyviä uutisia! erikoislähetys FinnMetkosta - osa 3/3 lauantai
09.09.2024KATSO TÄSTÄ - Hyviä uutisia! erikoislähetys FinnMetkosta - osa 2/3 perjantai
09.09.2024KATSO TÄSTÄ - Hyviä uutisia! erikoislähetys FinnMetkosta - osa 1/3 torstai
08.09.2024 18.00Neliakselisen puutavara-auton omapaino ja kuormatilan koko ovat ratkaisevassa asemassa.
08.09.2024 17.00Mutta mistä mahtaakaan johtua tolppaporkeuksien hurjat erot ???
08.09.2024 15.00Puutavarapankkojen tolppapituudet kasvaneet merkittävästi
08.09.2024 13.00Metsäteollisuuden vaatima pankkojen minimi runkokorkeus on 12.0cm.
08.09.2024 12.00Sinkkipankkomallistomme kehittyy maailman kattavimmaksi pankkomalliksi.
08.09.2024 11.00Antti Hillilä ja Doris Diehl vahvistavat Maatorin myyntiä
08.09.2024 10.00Terminator XXL 8 aero. ja 8.8 CE pankkovarastomme "tyhjennysmyynti".
08.09.2024 9.00Stora Enson hakkuukohteiden tarkastukset valmistuneet - puunkorjuu jatkuu
08.09.2024 7.00Alumiini:-Keveys, lujuus , pintakäsittely.
08.09.2024 3.00Kannanottoni vuonna 2017 Alucarin ja Metsätranssin uutisointiin: " Terminatorit laittomia - alumiinipankkoihin yhtä paljon puita laillisesti".
08.09.2024 0.07Alumiinikitkalevyt löytyy vain Terminatoteista ja TimberMaxxeista.
07.09.2024 18.0068(76 tonnisten esimerkkiyhdistelmien maksimikiintopainot täysillä kuormilla.
07.09.2024 17.0022-metrisen käyttöä puolustaa käytännön tosiasiat ja raha.
07.09.2024 15.001. Kuormatila koko ja vaikutukset raakapuuyhdistelmän tuottavuuteen.
07.09.2024 13.00Maksimaalinen kuormatilakoko : - Tuottavin tavoiteltava kuormatilakoko 120-130 m3!!!
07.09.2024 11.00Terminatoreista saatava kokonaishyöty on yllättävän suuri !!!
07.09.2024 9.00Suuri ilmanvastus ja pieni kuormatila "pitävät yhtä".
07.09.2024 7.00Mistä johtuu puutavarayhdistelmän aerodynamiikan kehitystyön vaikeus???

Näytä lisää »